English

گزارش حمید رسایی از یک فساد دشمن شادکن؛

چه کسانی پشت پرده واردات کالا از آمریکا هستند؟

یکی از نمایندگان سابق مجلس، پرده از یک فساد عجیب برداشت.

چه کسانی پشت پرده واردات کالا از آمریکا هستند؟

به گزارش خبرگزاری موج، حمید رسایی در توییتی نوشت: نمایندگان مجلس به جای پوشیدن لباس سپاه، این پرونده را پیگیری کنند: در جنگ تجاری بین آمریکا و چین، دولت آمریکا برای پنج هزار قلم کالای چینی، افزایش تعرفه از 10 تا 25 درصد تعیین کرد. دولت چین هم متقابلا برای کالاهای استراتژیک آمریکا از جمله سویا 25 درصد افزایش تعرفه قرار داد.

وی افزود: آمریکا اولین صادر کننده سویا (22/8 میلیارد دلار)، برزیل دومین صادرکننده (21 میلیارد دلار) و چین اولین وارد کننده سویا (34/4 میلیارد دلار) در جهان است. شش ایالت آمریکا که ترامپ بیشترین رأی را از اینجا کسب کرده، صادر کننده اصلی سویا به چین هستند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: چین با افزایش تعرفه سویا به دنبال انتقال فشار کشاورزان آمریکایی به دولت ترامپ بود. با این اقدام، ترامپ باید در تصمیم خود تجدید نظر می‌کرد یا تبعات آن را در ریزش آرای انتخاباتی اش در این شش ایالت می‌پذیرفت.

رسایی گفت: وقتی چین به عنوان یکی از شرکای موثر اقتصادی ایران با آمریکا درگیر است و ما باید بهترین استفاده را ببریم، ناگهان واردات سویای ایران از برزیل قطع و مرداد تا شهریور 97 به میزان 500 برابر واردات سویا از آمریکا به ایران صورت می‌گیرد! چه کسی در این مقطع حساس به دشمنش کمک می‌کند؟!

وی ادامه داد: وارد کننده اصلی سویا به ایران، یک عضو خانواده مدلل است! تاجر مواد روغنی که درسال 92 با شروع دولت روحانی، سود 650 میلیون یورویی به جیب زد. در ماجرای خائنانه ارز 4200 تومانی جهانگیری، بیشترین ارز (149 میلیون یورو) را گرفت، 5754 میلیارد ریال بدهی بانکی دارد و مورد حمایت سیف و جهانگیری است.

حمید رسایی در پایان تاکید کرد: علاوه بر این، مطابق اعلام مراکز رسمی، میزان واردات مستقیم کالا از آمریکا به ایران دراین سال‌ها افزایش یافته است. در فروردین سال 96 به میزان 797 تن به ارزش 3 میلیون دلار، در سال 97 به میزان 2500 تن به ارزش 7/5 میلیون دلار و در11 ماهه قبل به میزان 46 هزار تن کالای غیر ضروری از آمریکا وارد ایران شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی