English

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به موج؛

کسانی که باید در جریان سفر بشار اسد قرار می‌گرفتند، در جریان بودند

سخنگوی وزارت خارجه گفت:کسانی که باید در جریان این سفر قرار می‌گرفتند در جریان این موضوع بودند.

کسانی که باید در جریان سفر بشار اسد قرار می‌گرفتند، در جریان بودند

به گزارش خبرگزرای موج، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه، بر اساس شواهد به طور قطع وزارت خارجه از سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه به ایران اطلاع نداشته است. حال این پرسش مطرح می شود که این سفر توسط کدام نهاد برنامه ریزی شده و آیا دولت مطلع بوده است؟

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ گفت: این نوع سفرها و در این سطح، با توجه به مجموعه حواشی هایی که می تواند داشته باشد و اثرات سیاسی و امنیتی، معمولا سفرهایی است که از پیش اطلاعات آن منتشر نمی شود و این امر کاملا منطقی است و باید هم چنین باشد.

قاسمی اظهار داشت: این سفر نیز از جمله سفرهایی بود که نباید اطلاعات آن منتشر می شد. بنابراین روش درستی برای انجام آن پیش بینی شد.

وی افزود: روش درستی برای ورود و خروج ایشان ( بشار اسد رییس جمهور سوریه ) اتخاذ شد. باید هم چنین کاری انجام می شد و طبیعیتا آنانی که باید در جریان این سفر قرار می گرفتند، در جریان قرار داشتند.

این مقام ارشد دیپلماتیک تاکید کرد: نمی توان تصور کرد که چنین سفری در این سطح از دید مقامات عالی کشور پنهان باشد. لذا حاشیه سازی ها و تفاسیر و تحلیل هایی که در این خصوص با نگاه جناحی و سیاسی در روزهای اخیر مطرح شد، را نباید خیلی جدی تلقی کرد.

قاسمی تصریح کرد: ما در این شرایط نیاز به همدلی و همزبانی و بیان یک صدای واحد داریم. سفر بشار اسد به تهران، سفر بسیار مهمی بود و آثار موثری را خواهد داشت.

وی گفت: در این سفر رایزنی های خوبی بین دو طرف انجام شد. ضمن اینکه یکی از اهداف سفر بشار اسد به تهران، تشکر دولت و ملت سوریه از ایران به دلیل حمایت مستشاری از این کشور در دوره گسترش تروریزم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه