English

پیام لاریجانی به چهارمین همایش ملی حقوق شهروندی؛

باید آزادی برای افراد جامعه وجود داشته باشد تا زمینه رشد فراهم گردد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به چهارمین همایش ملی حقوق شهروندی در آذربایجان غربی گفت: باید آزادی برای افراد جامعه وجود داشته باشد تا زمینه رشد فراهم گردد.

باید آزادی برای افراد جامعه وجود داشته باشد تا زمینه رشد فراهم گردد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به چهارمین همایش ملی حقوق شهروندی در آذربایجان غربی پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«یکی از مبانی مهم در تفکر اسلامی ایجاد جامعه ای است که عدالت محقق گردد و در مدینه فاضله اسلامی عدالت رکن اصلی است اما تئوری عدالت خود ابتناء دارد بر تحقق حقوق طبیعی انسان ها که در لسان دینی از آن به حقوق فطری یاد شده است.

حقوق طبیعی انسان ها یا حقوق فطری وقتی در جامعه رعایت می گردد که استعدادهای نهفته در همه انسان‌ها زمینه رشد پیدا کند و همه انسانها از استعداد ذوقی، اخلاقی، کمال جویی، علم خواهی و ... برخوردارند زمانی این استعدادها به شکوفایی می‌رسند که

اولا: آزادی برای افراد جامعه وجود داشته باشد تا زمینه رشد فراهم گردد.

‌ثانیا:  ‌جامعه بسترهای لازم برای رقابت برابر انسان‌ها را فراهم نماید و در پناه قانون همه به نحو مساوات بهره مندی داشته باشند.

انقلاب اسلامی از چنین مبانی فکری عمیقی در تحقق حقوق طبیعی و فطری انسان ها برخوردار است و در این ۴۰ سال در این مسیر تلاش های ستودنی داشته است و  باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی طریق دهه آینده کاستی‌ها مرتفع گردد تا همه ابعاد این تفکر به ظهور برسد امیدوارم این همایش زمینه تعاملات جدی تری در این ابعاد را فراهم نماید و از تلاش دست اندرکاران این مهم تشکر می کنم.

علی لاریجانی 

رئیس مجلس شورای اسلامی»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی