English

عضو هیات رییسه مجلس در گفتگو با موج؛

مجلس پرداخت پاداش به مدیران دولتی را محدود کرد/پاداش به مدیران شرکت های زیان ده تعلق نمی گیرد!!

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب مصوبه ای مهم، پرداخت پاداش به مدیران دولتی را محدود کرد.

مجلس پرداخت پاداش به مدیران دولتی را محدود کرد/پاداش به مدیران شرکت های زیان ده تعلق نمی گیرد!!

احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: یکی از گلایه های به حق مردم این است که در شرایط اقتصادی فعلی و در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی رو به رو هستند، برخی از مدیران حقوق ها و پاداش های غیر متعارف دریافت می کنند.

وی افزود: برای اصلاح این مشکل، امروز مجلس در حین بررسی و تصویب لایحه بودجه ، مصوبه ای را به تصویب رساند که پاداش مدیران دولتی محدود می شود.

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز مجلس، پرداخت پاداش به اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت های دولتی تنها در صورتی مجاز است که این شرکت سودآور باشد. ضمن اینکه میزان پاداش نیز باید متعارف باشد.

امیرآبادی فراهانی گفت: بر این اساس در سال 98 هرگونه پرداخت پاداش به مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی که زیان ده هستند، ممنوع بوده و جرم تلقی می شود. 

وی متذکر شد: با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق شرکت های دولتی ما زیان ده هستند، در عمل برای سال 98 پاداش چندانی به اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های دولتی تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج، متن کامل مصوبه امروز مجلس در قالب لایحه بودجه به این شرح است: در راستای افزایش بهره ­وری در شرکت های دولتی و استفاده بهینه از سرمایه­ ها و نقدینگی توسط مدیریت شرکت های دولتی، پرداخت هر گونه پاداش سالانه به اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکتهای دولتی در سال 1398، صرفاًَ بر اساس افزایش بهره‌وری (افزایش سود، کاهش زیان انباشته، افزایش دارایی­های جاری و ثابت، کاهش بدهی‌ها اعم از بازپرداخت تسهیلات و سایر بدهی‌ها) می‌­باشد. در غیر این صورت، هر گونه پرداخت پاداش به اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل، در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب می‌­شود. در موارد استثناء که هرگونه کاهش یا افزایش موارد فوق خارج از اختیارات هیأت مدیره و مدیرعامل باشد، بعد از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، پرداخت پاداش در چهارچوب قوانین مربوط امکان‌پذیر می‌­باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه