English

آیت الله نوری همدانی:

طرف‌ های غربی پایبند هیچ قراردادی نیستند/ تصویب FATF به صلاح کشور نیست

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: کنوانسیون‌هایی که تصویب شده است برای کشور مفید نخواهد بود البته برخی از بندهای این کنوانسیون‌ها خوب است ولی تجربه تاریخی نشان داد که طرف‌های غربی پایبند هیچ قراردادی نیستند.

طرف‌ های غربی پایبند هیچ قراردادی نیستند/ تصویب FATF به صلاح کشور نیست

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به اجتماع طلاب در اعتراض به تصویب لوایح چهارگانه FATF گفت: عده‌ای از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای نگرانی خود را از برخی مسائل کشور از جمله تصویب چند کنوانسیون اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه این دغدغه فضلا و طلاب انقلابی جای تقدیر دارد، گفت: باید همواره مراقب باشیم که از آرمان‌های امام و رهبری فاصله نگیریم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روحانیت و حوزه علمیه همیشه باید بیدار بوده و نسبت به مسائل کشور و مردم توجه داشته و در صورت مشاهده انحراف تذکر دهد، تاکید کرد: توقع از روحانیت این است که اعتراض خود را در چارچوب قانون و منطق بیان کنند.

وی با بیان اینکه باید روح انقلابی در حوزه حفظ شده ولی پیگیری‌ها در فضایی آرام و با منطق و استدلال همراه باشد یادآور شد: کنوانسیون‌هایی که تصویب شده است برای کشور مفید نخواهد بود البته برخی از بندهای این کنوانسیون‌ها خوب است ولی تجربه تاریخی نشان داد که طرف‌های غربی پایبند هیچ قراردادی نیستند.

ظلم‌ های رژیم صهیونیستی بر ما روشن است

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: سردمداران این جریانات ظالم هستند و مسائل کشورهای یمن، بحرین و ظلم‌ های رژیم صهیونیستی بر ما روشن است. بر اساس آیات قرآن کریم با کسانی که ظالم هستند نباید اعتماد کرد و پیمان بست ، در برجام دیدیم که چه کردند.

وی یادآور شد: درباره FATF و پالرمو نظرات خود را با تحقیق و بررسی مطرح کردیم؛ تصویب چنین کنوانسیون‌هایی به صلاح کشور نیست و تذکرات خود را مطرح کرده و به تکلیف و وظیفه خود عمل می‌کنیم. طبق نظر کارشناسان پالرمو با استقلال و امنیت کشور منافات دارد و مسؤولان باید تابع ولایت فقیه باشند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: رهبری در خصوص این کنوانسیون فرمودند این معاهدات در اتاق فکر قدرت‌های بزرگ برای تامین منافع آنها تدوین شده و بعد دیگر کشورها با آنها همراه می‌شوند. گفته می‌شود که 150 کشور این کنوانسیون را پذیرفته اند؛ ما خودمان قانون اساسی و قرآن کریم داریم و مامور هستیم که عزت و عظمت اسلام را حفظ کنیم.

مسئولان بر خلاف مصلحت کشور عمل نکنند

وی در ادامه گفت: مرحوم آیت الله‌هاشمی شاهرودی نیز چندی پیش نامه نوشتند که این قرارداد با استقلال کشور منافات دارد؛ از مسؤولان درخواست می‌کنیم که نظر مقام معظم رهبری را در نظر گرفته و بر خلاف مصلحت کشور عمل نکنند.

آیت الله نوری همدانی  حساسیت طلاب نسبت به مسائل کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: حوزه علمیه قم، مسؤولان و همگان باید تابع و پیرو ولی فقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه راه ما را آرمان‌های امام و رهبری مشخص کرده است گفت: باید برای حفظ انقلاب همیشه بیدار و هوشیار باشیم و با آرامش و اطمینان در این مسیر حرکت می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه