English

یک فرمانده ارشد نظامی در گفتگو با موج؛

ابعاد پاسخ نیروهای مقاومت به تجاوز صهیونیست ها فراتر از اخبار رسانه ها است

یک فرمانده ارشد نظامی تاکید کرد: ابعاد پاسخ نیروهای مقاومت فلسطینی به تجاوز رژیم اشغالگر قدس به مراتب فراتر از اخبار رسانه ها است.

ابعاد پاسخ نیروهای مقاومت به تجاوز صهیونیست ها فراتر از اخبار رسانه ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی در نوار غزه وارد دومین روز خود شده است.

این در حالی است که منابع نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که  تنها طی حدود 12 ساعت گذشته، بیش از 400 فروند راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به حملات جنگنده‌های اسرائیلی، بیش از 400 فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توفیق چندانی در متوقف کردن این حملات نداشتند.

گفته می‌شود این سامانه‌ها فقط توانسته‌اند با 100 فروند از آنها مقابله کنند.

در همین رابطه یک فرمانده ارشد نظامی که به دلایل امنیتی نامش در این گزارش ذکر نخواهد شد، در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیت و دفاعی خبرگزاری موج، اظهار داشت: تنش های 48 ساعت گذشته را باید در حوزه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و معتقدیم مهمترین آن، افزایش توانمندی نیروهای مقاومت و همچنین فاش شدن نقاط ضعف دفاعی رژیم کودکش صهیونیستی است.

وی افزود: کسانی که ادعای گنبدآهنین داشتند، امروز مشخص شد از رهگیری و مقابله با پرتاب چند صد راکت هم عاجز هستند.

این تحلیلگر مسائل نظامی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که توانمندی های بومی در میان مقاومت اسلامی افزایش چشم گیری داشته است. به عبارتی دیگر نیروهای مقاومت در هیچ نقطه ای از جهان از سوریه و فلسطین و لبنان گرفته تا یمن، دست بسته نیستند و توان دفاع از خود را دارند.

وی افزود: البته اخبار از طریق رسانه های وابسته به جریان استکبار در جهان منتشر می شود، اما کسانی که تحولات نظامی منطقه را رصد می کنند و لحظه به لحظه در حال پیگیری موضوع هستند، می دانند ابعاد پاسخگویی مقاومت به تجاوز صهیونیست ها، به مراتب فراتر از آن چیزی است که در رسانه ها منتشر می شود. به عنوان نمونه یک اتوبوس حامل نیروهای نظامی در سرزمین های اشغالی مورد هدف مستقیم راکت های مقاومت فلسطینی قرار گرفته و رسانه های غربی آمار دقیقی از هلاکت نظامیان صهیونیستی در همین یک حادثه را اعلام نمی کنند.

وی افزود: یا اینکه هنوز اعلام نکرده اند چند ساختمان و مرکز مهم در مناطق اشغالی از جمله شهرک های نتیووت و عسقلان بر اثر شلیک راکت از سوی نیروهای مقاومت فلسطینی به طور کامل تخریب شده اند. البته این اطلاعات را ما داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که دفاع مشروع نیروهای مقاومت فلسطینی در 48 ساعت گذشته چه اثری در منطقه خواهد داشت؟ گفت: به طور قطع تحولات 48 ساعت گذشته بازدارندگی بسیار زیادی در برابر ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهد داشت. حالا نظامیان صهیونیستی بیش از گذشته متوجه شدند که هر حرکتی از سوی آنها، پاسخی محکم در پی دارد و دیگر مانند گذشته بی پروا دست به تجاوز نخواهند زد.

این فرمانده ارشد نظامی که سال های متمادی در خط مقدم مقاومت اسلامی حضور داشته است، ادامه داد: پاسخ ها محدود به مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس نیست. بلکه استکبار جهانی و عواملش در منطقه باید واقعیت ها را بپذیرند. به عنوان نمونه مقاومت در یمن در روزهای اخیر موفق به شلیک موشک های هدایت شونده، شدند و تمام این موارد نشان می دهد که توان بومی مقاومت اسلامی روز به روز در حال گسترده تر شدن است.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که این توانمندی ها به طور کامل بومی است و نیروهای مقاومت در نقاط مختلف خودشان به صورت بومی و مردمی توان دفاعی را افزایش داده اند و از خود دفاع می کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر چه توان دفاعی فوق با اتکا به توان بومی در میان نیروهای مقاومت افزایش یافته است، اثرگذاری جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران در این حوزه را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: انقلاب اسلامی دارای مفاهیم مختلفی بوده و این مفاهیم امروز به ملت ها در نقاط مختلف جهان منتقل شده است. یکی از ارزش های ما استقلال است و با انتقال آن به دیگر کشورها، ملت ها درس گرفته و خودشان از سرزمین و اصول و ارزش های خود دفاع می کنند.

وی ادامه داد: به طور قطع انقلاب اسلامی به ملت ها روحیه داده و احساس اینکه می توانند در برابر استکبار مقاومت کنند، در میان ملت ها به ویژه در منطقه تقویت شده است. در عراق و سوریه و یمن و فلسطین این وضعیت را مشاهده می کنیم.

این فرمانده ارشد نظامی در پایان تاکید کرد: توان نیروهای مقاومت اسلامی در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و امکان برتری در حوزه های مختلف نسبت به متجاوزان را دارد. این توانمندی، بازدارندگی زیادی در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای استکباری ایجاد کرده و ما امروز متوجه می شویم بر اساس چه معیارهایی رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، دوران بزن و در رو به پایان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه