English

عضو ارشد حزب اعتماد ملی در گفتگوی اختصاصی با موج:

انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی غیرقانونی‌ است/ طرح سه‌ شکایت مفتوح در مراجع قانونی از تخلفات حزب اعتماد ملی

عضو ارشد حزب اعتماد ملی از انتخاب غیرقانونی اعضای شورای مرکزی این حزب خبر داد و گفت: در آستانه کنگره ششم مهر، مسوولان ۵‌ دفتر و ۱۰ شاخه‌ و کمیته‌ را عوض‌ کردند و به ‌صورت فله‌ای ۱۰ شاخه و کمیته جدید تاسیس و حدود ۳۰۰ نفر افراد غیرحزبی‌ را‌ وارد کنگره‌ حزب کردند.

انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی غیرقانونی‌ است/ طرح سه‌ شکایت مفتوح در مراجع قانونی از تخلفات حزب اعتماد ملی

رحمت‌اله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری موج، از دیدار خود با دبیر کمیسیون ماده احزاب و ثبت شکایت خود و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مستقر در وزارت کشور خبر داد و گفت‌: این شکایت در اعتراض به تخلفات گسترده در مقدمات‌ کنگره و برگزاری کنگره ششم مهرماه ۱۳۹۷ این حزب بوده‌ است.

وی افزود: این شکایت عصر‌ امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه در‌ دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مستقر در وزارت کشور ثبت شد.

این عضو ارشد حزب اعتماد ملی با یادآوری شکایت قبلی خود از تخلفات صورت‌ گرفته در برگزاری کنگره ۴ خرداد این حزب، گفت‌: پس‌ از شکایت ما از الیاس حضرتی و تیم کودتا و درخواست اسناد کنگره توسط دادگاه متوجه شدیم که تیم کودتا صورت‌ جلسه نادرست و سراسر کذبی را درباره مسایل کنگره چهارم خرداد ماه‌ به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال کرده‌ بودند که هیچ‌ یک از امضاکنندگان آن عضو حزب اعتماد ملی و عضو کنگره نبوده‌اند!

بیگدلی با اشاره به رای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره کنگره ۴ خرداد حزب اعتماد ملی گفت: پیرو این گزارش نادرست، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب‌ گر چه ابقای‌ شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را ابطال کرد، اما متاسفانه بدون توجه به‌ کذب بودن و غیرقانونی بودن صورت‌جلسه، تصویب تغییرات اساسنامه و مرامنامه حزب را تایید و بدون توجه به‌ تخلفات انجام شده، مجوز برگزاری کنگره ۶ مهرماه را صادر کرد.

وی در ادامه با اشاره به‌ تخلفات گسترده در روند برگزاری کنگره ۶ مهرماه حزب اعتماد ملی گفت‌: متاسفانه تیم کودتا در فاصله بین‌ کنگره ۴ خرداد و کنگره ۶ مهر همه مسوولان شاخه‌ها و کمیته‌ها و دفاتر را تغییر‌ دادند و ۱۰ شاخه و کمیته جدید به شکل فله‌ای درست کردند‌ و از این‌ طریق‌ حدود ۳۰۰ نفر از افرادی را که عضو حزب و کنگره نبودند به‌ کنگره ششم مهر وارد و حزب را تبدیل به محفل خانوادگی و باندی‌ کردند‌.

این‌ عضو ارشد حزب اعتماد ملی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه طبق بخشنامه اعلامی‌ مقرر‌ بود که کاندیداهای‌ عضویت‌ در شورای مرکزی حداقل سه سال سابقه عضویت در حزب داشته و حداقل دو سال حق‌ عضویت پرداخته باشند، تیم کودتا کسانی را کاندیدای عضویت در شورای مرکزی کرد که تعدادی از آنان مطلقا سابقه‌ عضویت عادی‌ در حزب اعتماد ملی را هم نداشتند، چه رسد به‌ اینکه صلاحیت‌ عضویت در شورای مرکزی این‌ حزب در سطح ملی را داشته‌ باشند!

نظر بیگدلی درباره انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی غیرقانونی‌ است

اسامی افرادی که بدون عضویت در حزب اعتماد ملی به شورای مرکزی رسیدند

بیگدلی با‌ اشاره به اسامی برخی از کاندیداها و منتخبان که عضو حزب اعتماد ملی نبوده‌اند گفت: از جمله کسانی که بدون‌‌ سابقه عضویت عادی در حزب اعتماد ملی کاندیدای عضویت در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی شده و حتی برخی از آنان انتخاب شده‌اند عبارتند از:  محمدحسین کروبی، زهرا امینی (دختر سید ابراهیم امینی، عضو شورای شهر تهران)، زریر نگین‌تاجی(معاون‌ محمدعلی‌ افشانی، شهردار تهران)، فرحناز هاتفی(منشی الیاس حضرتی در روزنامه اعتماد)، غلامعلی ابراهیمی سوته، حسین پیرانی، اردشیر پشنگ، سید‌ابوالفضل رضوی‌نایینی، سید‌عطاءالله سینایی، لیلا شفاعی، بهنام عزت‌نژاد، افسانه مرادزاده، محمدرضا مشایخ، اسلام مفتح، شهین‌دخت میاندشتی و ... .

وی افزود: البته تعداد اعضای خانوادگی بیش‌تر از این است که چون برخی از آنان مانند همسر آقای حجت‌ نظری عضو شورای شهر تهران قبلا عضو عادی حزب بوده‌اند‌ از ذکر نام آنان صرف‌ نظر شده، گرچه طبق‌ قانون، استفاده از موقعیت برای خانوادگی کردن نهادها جرم است و مجازات دارد‌!

این عضو شاخص‌ حزب اعتماد ملی از مفتوح بودن دو پرونده شکایت خود‌ از تخلفات متخلفان‌ِ حزب اعتماد ملی در مجتمع قضایی‌ باهنر تهران‌ و دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: من از جریان تخلفات و سهل‌انگاری در رسیدگی به‌ این تخلفات به‌ دادگستری و دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ام که دو پرونده در این زمینه در جریان و در‌ حال رسیدگی است‌.

رحمت اله بیگدلی انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی غیرقانونی‌ است

بیگدلی در پایان خواستار رسیدگی دقیق و عادلانه به‌ تخلفاتِ متخلفان در حزب اعتماد ملی شد و‌ گفت: امیدوارم که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و دادگستری و دیوان عدالت اداری بر اساس مُرِّ قانون‌‌ و اساسنامه به‌ این شکایات رسیدگی و ضمن برخورد لازم‌ با متخلفان و ابطال تصمیمات‌ کنگره ششم مهرماه و انتخابات شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، تحزب در‌ کشور را در قبال این نوع کودتاها و آسیب‌ها‌ی بزرگ بیمه کنند!

گفتنی است که گزارش تفصیلی رحمت‌اله بیگدلی درباره‌ تخلفات واقع‌ شده در حزب اعتماد ملی همراه با برخی از مستندات آن به‌ زودی توسط خبرگزاری موج منتشر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه