English

قائم مقام وزیر امور خارجه با مسئولان دولت تاجیکستان دیدار کرد

قائم مقام وزیر امور خارجه که به تاجیکستان سفر کرده بود، در جریان این سفر با تعدادی از مقامات شرکت کننده در هفدهمین نشست شورای سران دولت‌ های عضو سازمان همکاری شانگهای و همچنین مسئولان دولت تاجیکستان دیدار و رایزنی کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه با مسئولان دولت تاجیکستان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت امور خارجه، مرتضی سرمدی، رئیس هیات ایرانی در هفدهمین نشست شورای سران دولت های عضو سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان با عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور بصورت جداگانه دیدار و  ملاقات کرد.

در ملاقات با وزیر انرژی که رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز است، طرفین ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی دو کشور، بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

در این نشست سرمدی با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای همسایه در سیاست خارجی کشورمان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات همه جانبه با جمهوری تاجیکستان بویژه در حوزه اقتصاد تاکید کرد.

عثمان زاده نیز ضمن اشاره به همکاری های خوب دو کشور بویژه در حوزه انرژی، از عملکرد شرکت ها و مهندسین ایرانی فعال در پروژه های تاجیکستان، بویژه نیروگاه در دست احداث راغون تمجید نمود.

سرمدی در ملاقات با وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت و یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره حمایت از پیشرفت و توسعه تاجیکستان بوده است، بر لزوم گشوده شدن فصل جدیدی از همکاریهای همه جانبه دو کشور تاکید کرد.

مهرالدین نیز ضمن اشاره به سفرهای سازنده یک سال اخیر مقامات ایرانی به ویژه  محمد جواد ظریف، بر آمادگی کشورش در ارتقاء مناسبات سطح بالا و تقویت همکاریهای دو کشور تاکید کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفدهمین اجلاس شورای رؤسای دولت های سازمان همکاری شانگهای، در شهر دوشنبه، با عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز  دیدار کرد.

بر اساس اعلام سفارت ایران در تاجیکستان، در این دیدار طرفین آخرین وضعیت روابط دو جانبه را بررسی و بر ضرورت تقویت آن تاکید کردند.

سرمدی با آرزوی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات آتی پارلمانی افغانستان گفت: موضوعات دو جانبه در چارچوب کمیته های پنجگانه کاری، به خوبی در حال پیگیری است.

وی با تشریح وضعیت امنیتی منطقه، شکست گروه های تروریستی در عراق، سوریه و انتقال عناصر این گروهها به افغانستان و تهدید کشورهای آسیای مرکزی اظهار کرد: ما امنیت افغانستان را امنیت خود می دانیم و از هر گونه کمک برای مقابله با آنها دریغ نخواهیم کرد.

قائم مقام وزیر خارجه کشورمان همچنین بر ایستادگی کشورمان در مقابل تحریم های جدید دولت ترامپ، رد یکجانبه گرائی در سطح جهان و شکل گیری تدریجی اراده جهانی برای بی نتیجه ساختن تحریم ها تاکید کرد.

عبدالله نیز به ملاقات خود با رئیس جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سالجاری اشاره کرد و آمادگی دولت افغانستان را برای تسریع در نهایی کردن سند جامع همکاریهای دو کشور اعلام کرد.

رئیس دولت اجرائی افغانستان افزود: موضوعات اساسی مثل امنیت، آب و همکاریهای اقتصادی که در سند جامع آمده است، از اولویت های دولت افغانستان است و آنچه در توان داریم برای نهائی کردن این توافقات و افزایش مناسبات دو کشور انجام خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی