English

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با موج؛

دولت نه تنها با مردم حرف نمی زند، بلکه مدیران خود را هم توجیه نکرده است/ شایعه دلار ۲۰ هزار تومانی مشکوک است

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت نه تنها با مردم حرف نمی زند، بلکه مدیران خود را هم توجیه نکرده است.

دولت نه تنها با مردم حرف نمی زند، بلکه مدیران خود را هم توجیه نکرده است/ شایعه دلار 20 هزار تومانی مشکوک است

محسن کوهکن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه چندی است دولت سخنگو ندارد، اظهار داشت: جای تاسف است در شرایطی که دولت باید با مردم حرف بزند و هم مشکلات را بگوید و هم انتظارات خود از جامعه را مطرح کند، می بینیم دولت سخنگو ندارد.

وی افزود: این روزها شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم. همین اتفاق در کشور همسایه ما رخ داد. شما رویکرد مدیران و دولت این کشور همسایه را با مدیران ما مقایسه کنید. به عنوان مثال از مردم خواستند تا ارز و طلای خود را در بازار عرضه کنند و به صورت نمادین یک دلاری ها را آتش زدند.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت تصریح کرد: معنی و مفهوم اقدام دولت کشور همسایه این است که در چنین شرایطی باید با مردم حرف زد.

بعضی از مدیران ارشد دولت حرف های متناقض می زنند

کوهکن در پاسخ به این پرسش که سخنگوی دولت معرفی نمی شود و اساسا چرا دولت با مردم حرف نمی زند، گفت: من می دانم مشکل از کجا ناشی می شود. موضوع این است که برخی از مدیران و افرادی که در این دولت مسوولیت دارند، حرف های ضد و نقیض یکدیگر را مطرح می کنند.

وی بیان داشت: راه چاره این نیست که بگوییم هیچ کس حرف نزند و سخنگو هم نیازی نیست داشته باشیم. به طور قطع دولت باید سخنگو داشته و مطالب خود را با مردم در میان بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: با قاطعیت می گویم که مشکلات قابل بر طرف شدن بوده و مایوس نیستیم. برای این حرف نیز مستندات کافی داریم. در ایران منابع، نیروی انسانی، اقتدار و قدرت لازم برای اصلاح امور وجود دارد و نباید مایوس شد.

نظر کوهکن درباره عدم معرفی سخنگوی دولت

کوهکن ادامه داد: وقتی همین اطلاعات را به مردم منتقل کرده و میزان اطلاعات مردم از شرایط جامعه را افزایش دهیم، موجب امیدواری جامعه و همچنین جلب مشارکت آنها در حل مشکلات می شود که متاسفانه این فضا و رویکرد را در دولت نمی بینیم.

وی افزود: به عنوان نمونه در شورای هماهنگی امور اقتصادی تصمیم گیری می شود که سرمایه گذاری در تولید 10 سال معافیت مالیاتی به همراه دارد. یک کلام این مصوبه را می گویند و هیچ توضیحی هم به مردم نمی دهند. اگر بیاییم برای مردم توضیح بدهیم که این معافیت مالیاتی تا چه اندازه از نظر مالی برای آنها و کشور مهم و مفید و با صرفه اقتصادی مناسب است، مردم مشارکت می کنند. اما در این دولت هیچ کس با مردم حرف نمی زند و حتی از اقدامات دفاع نشده و برای مردم توضیح داده نمی شود.

دولت با مردم کم حرف می زند

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: احساس ما این است که دولت با مردم کم حرف می زند و آنها را در جریان امور قرار نمی دهد. به عنوان نمونه در یک شهرستان کوچک شخصا در نماز جمعه حضور یافته و مسائل اقتصادی را برای مردم مطرح کردم.

کوهکن گفت: پس از پایان صحبت هایم یک نفر به من مراجعه کرد که اتفاقا بچه مسجدی و انقلابی بود. او می گفت آنقدر تبلیغات منفی صورت گرفته که تا امروز تصور می کردم اقدامات ایران در سوریه و دیگر کشورها علت مشکلات است و راه حلی برای آن تا خروج از سوریه و ... نیست. حالا متوجه شدم موضوع چیست و چگونه می توان از بحران ها عبور کرد.

وی افزود: سوال ما این است که دولت چرا نمی آید این حرف ها را با مردم مطرح کرده و در مقابل می بینیم اساسا دولت سخنگو هم ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ما به مردم نگفته ایم که در موضوع کاهش ارزش پول ملی 16 کشور درگیر هستند و کشورهایی مانند ترکیه و آرژانتین نیز همین مشکل را دارند. به مردم نگفته ایم که در این کشورها برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی چه کرده اند. معلوم است وقتی به مردم نمی گوییم هجوم برای خرید یک و یا چند کالا چه تاثیری بر افزایش قیمت ها و احتکار می گذارد، وضع کشور بهبود نمی یابد.

نظر کوهکن درباره عدم معرفی سخنگوی دولت

دولت حتی مدیران خود در استان ها را هم توجیه نکرده است

کوهکن با اشاره به برخی از مصوبات دولت از جمله تخصیص بودجه پروژه های عمرانی گفت: یک قانونی تصویب می شود، بعد می بینیم در اجرا با مشکل روبه رو است. علت را جویا می شویم، می بینیم دولت حتی مدیران خود در استان ها را هم توجیه نکرده است و در این زمینه یک قدم برنداشته است.

وی افزود: به استان ها و حوزه های انتخابیه که مراجعه می کنیم، می بینیم مدیران دولتی از نمایندگان می خواهند طرح هایی را به تصویب برسانند تا بودجه تزریق شود. به آنها می گوییم مگر شما از وضع دولت خبر ندارید؟ از کجا و از چه منبعی باید این پول را در اختیار شما قرار دهیم؟ در اینجا است که می بینیم دولت نه تنها سخنگو ندارد و با مردم حرف نمی زند، بلکه مدیران خودش در استان ها و شهرستان ها را هم توجیه نکرده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: بنابراین معتقدم دولت در توجیه مدیران استانی و شهرستانی در شرایط سخت اقتصادی هیچ قدمی برنداشته و از سوی دیگر با مردم نیز حرف نمی زند.

کلی گویی فقط امید کاذب ایجاد می کند

کوهکن با تاکید بر اینکه کلی گویی برخی از مدیران ارشد دولتی در جامعه تنها منجر به ایجاد امید کاذب در میان مردم می شود، گفت: با امید کاذب دادن و فروش اوراق قرضه که نمی توان کشور را اداره کرد. امروز مردم احساس می کنند نگاه دولت به واردات است و به صادرات توجه ندارد.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا برنامه های اقتصادی با همکاری و مشارکت مردم موفق شده و بدون مشارکت مردم عملی نمی شود. به عنوان نمونه در موضوع افزایش قیمت ارز می توانستیم جامعه را به این سمت هدایت کنیم که افزایش قیمت ارز موجب رونق صادرات می شود. رونق صادرات به معنی ایجاد اشتغال و افزایش درآمدزایی برای مردم است. در همین حد هم برای مردم هیچ توضیحی نداده ایم.

بیان دلار 20 هزار تومانی مشکوک است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی حتی از میان همراهان دولت مطالبی از جمله احتمال افزایش قیمت دلار تا 20 هزار را تومان مطرح می کنند، گفت: امیدوارم این حرف ها نظرات شخصی باشد. اگر خدای نکرده اراده ای در دولت باشد تا به جایی برسیم تا تورم مانع افزایش قیمت شود و سپس از محل تفاوت قیمت ارز و ریال فلان کار را انجام دهیم، مشکوک و قابل پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه