English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با موج؛

وجود ۸ هزار بازنشسته در یک شرکت مانع حضور مدیران جوان است/ ارسال نامه به سران قوا برای جلوگیری از به کارگیری بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مدیران بازنشسته علیرغم تصویب و تایید قانون منع به کارگیری بازنشستگان همچنان به دنبال حضور در پست های مدیریتی هستند، گفت: وجود 8 هزار بازنشسته در یک شرکت مانع از حضور مدیران جوان و خلاق شده است.

وجود 8 هزار بازنشسته در یک شرکت مانع حضور مدیران جوان است/ ارسال نامه به سران قوا برای جلوگیری از به کارگیری بازنشستگان

مسعود رضایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز کشور که اکثر کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، مربوط به مشکلات مدیریتی است.

وی افزود: این در حالی است که می بینیم چرخه انتصاب مدیران در کشور محدود بوده و بخشی از مدیران از سن قانونی کار عبور کرده و به طور رسمی بازنشسته هستند، اما حکم بازگشت به کار آنها صادر شده است.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: این شرایط موجب شده تا مدیران خلاق و جوان نتوانند توانایی های خود را در عرصه مدیریتی نشان دهند و همچنان از همان مدیران قبلی که بازنشسته هستند، استفاده می کنیم. به همین دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب رسید.

مگر در دوران دفاع مقدس جوانان در عرصه مدیریتی حضور نداشتند؟

رضایی گفت: ما تجربه استفاده از جوانان را داریم و هر زمانی که به جوانان اعتماد کردیم، آنها موفق بوده اند. امروز برخی می پرسند شاید جوانان نتوانند از عهده مسوولیت ها برآیند. به آنها می گوییم مگر جوانان در دوران دفاع مقدس در عرصه مدیریتی حضور نداشته و جنگ را به خوبی اداره نکردند؟

وی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از پتانسیل نسل جوان در عرصه مدیریتی استفاده کرده و بسیاری از بحران ها و مشکلات و کاستی ها را برطرف کنیم، طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب و پس از تایید شورای نگهبان به قانونی لازم الاجرا تبدیل شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به عنوان مثال یک شرکت دولتی حدود هشت هزار بازنشسته حضور دارد. معلوم است که در این شرکت مهم و دارای تاثیرگذاری بسیار در حوزه اقتصادی کشور، نیرو و پتانسیل و خلاقیت جوانی اثرگذار نخواهد بود.

رضایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه شنیده می شود برخی از مدیران بازنشسته به دنبال اقداماتی برای دور زدن قانون هستند، به عنوان نمونه برخی می خواهند از سهمیه جانبازی استفاده کنند، چه راهکاری برای دورزدن قانون پیش بینی شده است؟ گفت: از یک سو باید مجلس با دقت وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و اگر به درستی نظارت کنیم، می توانیم مانع از دور زدن قانون شویم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان نامه ای را تهیه و در حال جمع آوری امضا برای آن هستند که این نامه خطاب به سران قوا بوده و از آنها خواسته ایم تا نیروهای بازنشسته در مجموعه خود را بدون هیچ ملاحظه ای، کنار گذاشته و از مدیران جوان استفاده کنند.

مسعود رضایی نماینده شیراز در مجلس در پایان گفت: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده ایم، سران قوا با جدیت می خواهند قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا کنند و به همین دلیل امیدواری زیادی به این قانون داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه