English

ادامه چالش مسئولان دو تابعیتی‌؛

ابوترابی: اعلام نکردن اسامی دو تابعیتی‌ها خلاف آیین نامه مجلس است/ اگر این لیست اعلام شود خیلی از موضوعات روشن می شود

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام نکردن اسامی دوتابعیتی‌ها از سوی کمیسیون امنیت ملی خلاف آیین نامه مجلس است و اگر این لیست اعلام شود خیلی از موضوعات پیش آمده روشن و پاسخ داده می‌ شود.

ابوترابی: اعلام نکردن اسامی دو تابعیتی‌ها خلاف آیین نامه مجلس است/ اگر این لیست اعلام شود خیلی از موضوعات روشن می شود

به گزارش خبرگزاری موج، اظهارات مختلفی از سوی برخی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی مطرح می شود.

بر همین اساس ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود که قرار است  لیست ۱۰۰ نفری افراد دوتابعیتی در مجلس قرائت شود اما با گذشت حدودا یک ماه از این اظهارات این گزارش در مجلس قرائت نشده است.

بر اساس گزارش‌های قرائت شده در مجلس شورای اسلامی، در وزارت راه و شهرسازی ۴ نفر؛ جمعیت هلال‌ احمر ۳ نفر؛ سازمان بهزیستی ۲ نفر و در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ۴ نفر دو تابعیتی مشغول فعالیت هستند و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی عنوان کرده‌اند که مدیر دو تابعیتی در وزارتخانه مشغول به فعالیت نبوده و یا اینکه اطلاعاتی در این زمینه نداشته‌اند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دو تابعیتی‌ها سند و مدرک داریم گفت: از همه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این لیست حضور دارند و هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود.

از سوی دیگر، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در گفتگویی در واکنش به ادعای یک نماینده مبنی بر اینکه یکی از مسئولان بسیار مهم مملکتی تابعیت اسکاتلند را دارد، گفت: این اظهارات کذب محض است و مردم بدانند که دروغ از این بزرگتر نمی شود. او اگر شهامت داشت به جای آنکه این طور صحبت کند، اسم می آورد تا ما بتوانیم شکایت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: الان اگر شکایت کنیم می گویند «منظور ما رئیس جمهور نبود، ما گفتیم یک مقام عالی رتبه و این تعبیر تا فلان رده هم بیان می شود». او اگر شهامت دارد اسم بیاورد تا پاسخش داده شود.

درهمین راستا، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس گفتگویی انجام شد.

آقای ابوترابی قرار بود اسامی صد نفره افراد دوتابعیتی در مجلس شورای اسلامی قرائت شود اما هنوز این کار صورت نگرفته است، دلیل آن چیست؟

متاسفانه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی باید این کار را انجام می‌داد که هنوز عملیاتی نشده است و اعلام نکردن اسامی این افراد، خلاف آیین نامه مجلس شورای اسلامی است.

آقای واعظی ادعای دوتابعیتی بودن رییس جمهور را کذب دانستند، و اعلام کردند که اگر اعضای کمیته تحقیق و تفحص شهامت دارند، اسم بیاورند، پاسخ شما به صحبت‌های ایشان چیست؟

قرار بود هفته گذشته این موضوع در مجلس رسما اعلام شود اما چنین موضوعی اتفاق نیفتاد و عملا این کار را نکردند، ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم و اگر این لیست اعلام شود خیلی از موضوعات پیش آمده روشن و پاسخ داده می‌ شود.

وی ادامه داد: این مسئله همچنان در حال پیگیری می‌باشد و اگر اسامی اعلام شود خیلی از مسایل مشخص می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی