English

نماینده بندرعباس در مجلس در گفتگو با موج؛

درباره حضور صیادان چینی در دریای عمان هر روز یک حرف تازه می شنویم

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه درباره حضور صیادان چینی با کشتی های غول پیکر در دریای عمان هر روز یک حرف تازه می شنویم.

درباره حضور صیادان چینی در دریای عمان هر روز یک حرف تازه می شنویم

حسین هاشمی تختی نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: هفته گذشته آقای حسن زاده معاون سازمان بنادر و دریانوردی به صراحت گفته بود که صیادان چینی با مجوزهای بلند مدت اجازه صیادی و ماهی گیری در عمق 200 متری دریای عمان را دارند و این کار با مجوز ایران انجام شده است.

وی افزود: پس از آن برخی از مسوولان صدور این مجوزها را مانند گذشته به طور کامل تکذیب کردند و در نهایت شب گذشته آقای صالحی رییس شیلات در یک برنامه طنز روی خط آمد و گفت که تمام کشتی هایی که در دریای عمان ماهی گیری می کنند، ایرانی هستند و تنها از بیش از دو هزار نفر حدود 300 نفر متخصص خارجی دارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: موضوع ماهی گیری خارجی ها در دریای عمان که منجر به بیکاری هزاران نفر از ماهی گیران بومی منطقه شده، مدت ها است که مورد بی توجهی قرار گرفته و هر روز مسوولان درباره این موضوع حرف تازه ای می زنند و ما اظهار نظرهای جدیدی را می شنویم.

هاشمی گفت: یک روز می گویند مجوز نداده ایم، یک روز می گویند مجوز داده ایم و روز دیگر مدعی می شوند که کشتی ها ایرانی هستند و سرنشینان آن خارجی بوده و با این اوصاف معلوم نیست که چه کسی حرف صحیح را بیان می کند.

وی بیان داشت: متاسفانه ماهی گیران بومی شاغل در حاشیه دریای عمان که جز آب های سرزمینی ایران به شمار می آید، به دلیل فعالیت کشتی های غول پیکر ماهی گیری، گرفتاری های بسیاری پیدا کرده و بسیاری از آنها طی ماه های اخیر بیکار شده اند.

نماینده بندرعباس در مجلس افزود: این در حالی است که حضور کشتی های غول پیکر از نظر زیست محیطی نیز به منطقه آسیب جدی رسانده و معلوم نیست چند سال آینده بتوان در دریای عمان و به ویژه در عمق های کم، ماهی گیری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه