English

رنجبرزاده در موافقت با استیضاح ربیعی:

بحران‌های اجتماعی و اقتصادی امروز به خاطر حوزه کاری شماست

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس امید مردم است چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟

بحران‌های اجتماعی و اقتصادی امروز به خاطر حوزه کاری شماست

به گزارش خبرگزاری موج، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس در جلسه علنی امروز و در موافقت با استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من ابتدا از متقاضیان استیضاح نبودم، اما در روزهای اخیر اخباری به هیئت رئیسه واصل شد که بر خود تکلیف دانستم که در استیضاح شرکت کنم.

 ماندگاری در وزارت به چه قیمتی است؟

وی خطاب به ربیعی گفت: ماندگاری در وزارت به چه قیمتی است؟ مجلس امید مردم است. چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ زیرمجموعه‌های شما مستنداً نکاتی گفتند که نمایندگان ملت را به سمت روزنه‌های فساد می‌کشانید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز می‌گوییم آقای ربیعی دیگر نباشد، بر اساس مستنداتی است که وجود دارد؛ بر اساس سالنامه آماری تأمین اجتماعی در پایان سال ۹۵ حدود ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار نفر به طور اجباری بیمه شده‌اند؛ یعنی کار واقعی داشته‌اند. این آمار در پایان سال ۹۶ به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده؛ یعنی کمتر از ۳۰۰ هزار شغل واقعی ایجاد شده است؛ درحالی‌که طبق قانون برنامه ششم باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌شد.

رنجبرزاده خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آمار دو ساعت کار در هفته را شغل دانسته‌اید درحالی‌که درآمد آن شغل پول رفت و آمد کارگران هم نمی‌شود.

وی ادامه داد: آقای ربیعی شما بارها خودتان را وزیر بیکاران نامیده‌اید؛ ما نگرانیم جامعه بیکاران را آنقدر رشد بدهید که واقعاً وزیر بیکاران بشوید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار وزارتخانه شماست؛ اگر امروز بحران‌های اجتماعی و اقتصادی داریم، به خاطر حوزه کاری شماست.

رنجبرزاده با اشاره به وضعیت نابسامان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: سود حاصله از این شرکت در سال ۹۲ حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵، ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده اما در سال ۹۶، ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است؛ یعنی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و این یعنی بحران.

وی خاطرنشان کرد: شما صندوق‌های بیمه‌ای را تضعیف کرده‌اید به گونه‌ای که تعداد کثیری از بیمه‌پردازان صندوق روستاییان و عشایر سال‌هاست منتظرند تا بازنشسته شوند اما نمی‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه