English

لاریجانی در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس:

اختیارات هیات رئیسه باید افزایش یابد

رئیس مجلس خواستار افزایش اختیارات هیأت‌ رئیسه در اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح شد.

اختیارات هیات رئیسه باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۵ مرداد در نشست کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس حضور یافت.

لاریجانی در این جلسه با بیان اینکه کمیسیون تدوین آیین‌نامه به دقت و سرعت عمل مجلس کمک می کند، اظهارداشت: آیین نامه داخلی نباید به صورت دائم دستخوش تغییرات شود؛ چرا که مرتب ذهن نمایندگان را بر هم می زند. همچنین لازم است تدبیری اندیشیده شود که رأی‌گیری در مجلس به صورت کامل با ماشین صورت گیرد، چرا که در حال حاضر در برخی رأی‌گیری ها که از شیوه کارت و گلدان استفاده می‌شود، زمینه بهم ریختگی جلسه نیز ایجاد می شود که بهتر است با ماشینی شدن رأی‌گیری و حفظ محرمانه آراء، زمان‌بندی و سلامت کار افزایش یابد.

شیوه کار باید کاملا مکانیزه شود

وی درباره چاپ و انتشار مطالب در مجلس اظهار داشت: شیوه کار باید کاملا مکانیزه شود و این تغییر کار نیاز به اصلاح آیین‌نامه دارد تا مجبور به چاپ موضوعات نباشیم؛ ضمن اینکه مدرن کردن کار مجلس هم کیفیت را افزایش می دهد و هم صرفه‌جویی در مصرف کاغذ است.

رئیس مجلس افزود: زمان کار کمیسیون ها در مجلس غوغایی در راهروها به خاطر حضور مهمانان برقرار است که باید حضور این افراد در زمان برگزاری جلسات، ممنوع شود و افرادی که با نمایندگان کار دارند به دفاتر آنها مراجعه کنند.

اختیارات هیات رئیسه

لاریجانی همچنین درباره انضباط در کمیسیون ها خاطرنشان کرد: راه حل این موضوع مکانیزه کردن ورود و خروج و حضور و غیاب است.

اولویت بررسی با لوایح دولت باشد/ اختیارات هیأت رئیسه در اولویت‌بندی رسیدگی به طرح‌ها و لوایح در صحن افزایش یابد

وی اضافه کرد: رسیدگی به لوایح باید نسبت به طرح ها اولویت داشته باشد و حتی باید این اختیار به هیأت رئیسه داده شود تا در برخی اولویت‌بندی ها ورود کند که این موضوع نیاز به اصلاح آیین‌نامه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی بودجه و برنامه در مجلس روش دقیقی ندارد؛ چرا که در مجلس در مدت زمان کمی انجام می شود و کار سخت است. ضمن اینکه لازم است یکی از اعضای هیأت رئیسه نیز در کمیسیون برنامه و بودجه عضو باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه