English

شمخانی در نشست خبری:

تعلل، تاخیر و نقض برجام، معنایش فروپاشی برجام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: اگر ترامپ این قرارداد یکپارچه را با تعلل، تاخیر و نقض عمده مواجه کند، معنایش فروپاشی برجام است و مصلحت نیست بیش از این ما خویشتن داری کنیم.

تعلل، تاخیر و نقض برجام، معنایش فروپاشی برجام است

به گزارش خبرگزاری موج، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز - سه شنبه 4 اریبهشت - در نشست خبری با اشاره به پاسخ مناسب ایران به نقض عهدهای مکرر آمریکا در برجام اظهار داشت: معاهدات بین المللی برای ثبات شکل می گیرند و طرفین تعهد، به انجام اقداماتی به طور همزمان متعهد می شوند.

وی افزود: متاسفانه از روز اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام، کارشکنی به اشکال مختلف وجود داشته و در دوران ترامپ این مساله به اوج خود رسید. 

ان پی تی یکی از گزینه های محتمل جمهوری اسلامی است

شمخانی ادامه داد: در «ان پی تی» کشورهای متعاهد اگر احساس کنند منافع شان در گروی ادامه وضع موجود نیست، این حق را دارند تا به راحتی از تعهد خارج شوند. این موضوع، یکی از گزینه های محتمل جمهوری اسلامی است.

شمخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا از برجام خارج خواهد شد یا خیر، گفت: ما برای شرایط مختلف خود را آماده کرده ایم. نزدیکان ترامپ، وی را غیرقابل پیش بینی می دانند اما وی چه خارج شود، چه اجرا نکند و چه این قرارداد یکپارچه را با تعلل، تاخیر و نقض عمده مواجه کند، معنایش فروپاشی برجام است و مصلحت نیست بیش از این ما خویشتنداری کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه