English

معاون اتاق بازگانی ایران:

اتاق بازرگانی می تواند در رفع نیازهای اقتصادی صربستان نقش موثری داشته باشد

معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی با داشتن 150 تشکل تخصصی می تواند سهم بسزایی در رفع نیازهای اقتصادی صربستان داشته باشد.

اتاق بازرگانی می تواند در رفع نیازهای اقتصادی صربستان نقش موثری داشته باشد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج, در همایش اقتصادی ایران و صربستان که با حضور ظریف در بلگراد برگزار شد, رئیس اتاق بازرگانی صربستان گفت: پس از دیدار ظریف با رئیس جمهور پرواز مستقیم تهران بلگراد از 8 مارس برقرار خواهد شد و این اولین دستاورد این سفر بود. 

وی خاطر نشان کرد: همایش امروز نقطه عطفی برای توسعه همکاری ها خواهد بود. اهمیت این همایش این بود که ظرف یک روز پس از اعلام برگزاری آن, چند شرکت بزرگ برای حضور در آن اعلام آمادگی کردند. در این همایش نمایندگان کشاورزی حمل و نقل و داروسازی و دیگر بخش های صنعتی شرکت کرده اند. امیدوارم پس از این همایش گفتگوهای سازنده ای انجام شود. 

در ادامه خوانساری معاون اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: امروز بیانگر عزم و اراده دو کشور برای بازاندیشی همکاری را پشت سر گذاشته اند. امروز جهان شاهد است جمهوری اسلامی ایران به استقبال همکاری های بین المللی می روند. 

وی افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست تحولات دنیا تجربیاتی نو در حوزه اقتصاد به خود گرفته است. خوشحالم در کشوری هستیم که در حال تجربه اقتصاد آزاد و پویا است و با اصلاح ساختار به کشوری توسعه یافته تبدیل می شود. توسعه گردشگری و افزایش سرمایه گذاری خارجی نمونه هایی از این اصلاحات هستند. 

خوانساری گفت: حضور وزیر خارجه ایران و وزرای صربستان در این همایش نشان از اراده سیاسی دو کشور برای توسعه اقتصادی است.ایران در حال حاضر بیستمین اقتصاد جهان است.  ایران با موقعیت استراتژیک در مسیر کریدور شمال جنوب بهترین مسیر اتصال دو قاره است. اتاق بازرگانی به نمایندگی بخش خصوصی کشورمان آمادگی خود را برای توسعه همکاری اعلام می دارد.

وی تاکید کرد: اتاق ایران مایل است از همتای خود در صربستان دعوت کند تا در تهران در فروم اقتصادی حضور یابد و این نخستین اقدام عملی برای همکاری ها خواهد بود.اتاق ایران با دارا بودن 150 تشکل خصوصی می تواند در رفع نیازهای اقتصادی صربستان سهم بسزایی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه