English

محمد خزاعی:

چالش‌ مهم در خاورمیانه اقتصاد تروریسم است

سفیر پیشین ایران در سازمان ملل اظهار کرد: در همه دنیا چالش‌هایی وجود دارد اما به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های مهم در خاورمیانه اقتصاد تروریسم است.

چالش‌ مهم در خاورمیانه اقتصاد تروریسم است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با احیای معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه و اثر آن در فعال کردن سفارتخانه ‌های ایران در خارج از کشور در امور اقتصادی اظهار کرد: روابط سیاسی بین دو کشور بر روابط اقتصادی آن دو کشور نیز تاثیرگذار  است و نکته مهم در این چارچوب این است که همان مقدار که روابط سیاسی بین دو کشور توسعه پیدا می‌کند این موضوع منجر به نتایج مثبت اقتصادی به نفع دو کشور نیز باشد و صرفا روابط دو کشور در حوزه سیاسی متوقف نشود.

وی با بیان اینکه ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه در این زمینه می‌تواند  کمک بزرگی به گسترش تعاملات اقتصادی ایران با دیگر کشورها کند، به نحوی که سفارتخانه‌های ما نیز تقویت شود،  اظهار کرد: وزارت خارجه همواره به این موضوع توجه داشته است. چنان‌که سال گذشته نیز سمینار سفرای ایران در خارج از کشور با موضوع دیپلماسی اقتصادی برگزار شد.

یکی از چالش‌های مهم در خاورمیانه اقتصاد تروریسم است

این دیپلمات پیشین کشورمان در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهمترین چالش‌های پیش‌رو در منطقه غرب آسیا چیست، خاطرنشان کرد: در همه دنیا چالش‌هایی وجود دارد اما به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های مهم در خاورمیانه اقتصاد تروریسم است چنانکه می بینیم که برخی از کشورهای منطقه و فرامنطقه از گروه‌های تروریستی در غرب آسیا حمایت مالی می‌کنند.

سفیر پیشین ایران در سازمان ملل یکی دیگر از چالش‌های مهم را تروریسم اقتصادی عنوان کرد و گفت: می بینید که برخی از کشورهای منطقه توسط قدرتهای بزرگ مورد تحریم قرار می‌گیرند و تحریم‌های یک جانبه و چند جانبه علیه آنها اعمال می شود و هر دوی این موضوعات یعنی اقتصاد تروریسم و تروریسم اقتصادی به گسترش فقر و ناامنی در منطقه دامن می‌زند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه