English

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

صادرات مورد توجه خاصی قرار بگیرد/ بنادر ما بیشتر وارد کننده هستند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه با توجه به برنامه ششم توسعه باید صادرات مورد توجه خاصی قرار بگیرد، عنوان کرد: هم اکنون بنادر ما بیشتر وارد کننده هستند که امیدواریم این چرخه در برنامه ششم که تا سال ۱۴۰۰ است حداقل به یک تراز قابل قبول برسد.

صادرات مورد توجه خاصی قرار بگیرد/ بنادر ما بیشتر وارد کننده هستند

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر صفوی در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی با اشاره به حوزه ژئوپلیتیکی دریای خزر اظهار کرد: پنج کشور ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان از جمله کشورهای تاثیرگذار در دریای خزر هستند که مجتمع بندری انزلی و جمهوری اسلامی ایران از مهمترین حوزه های تاثیر گذار در منطقه هستند.

مجتمع بندری انزلی از بزرگترین و قدیمی ترین بنادر ایران است 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی از بزرگترین و قدیمی ترین بنادر ایران است خاطرنشان کرد:سابقه و قدمت این بندر به بیش از ۲۰۰ سال می رسد و هم اکنون بزرگ ترین بندر شمال ایران است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در دو سال گذشته پیشرفت ظرفیت بندرانزلی از یازده میلیون تن و هم اکنون با سیاستگذاری های خوب سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و مدیریت خوب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان این ظرفیت به ۱۳ و نیم میلیون تن رسیده و در برنامه توسعه به ۱۷ میلیون تن خواهد رسید.

 مجتمع بندری انزلی از بزرگترین و قدیمی ترین بنادر ایران است 

وی با بیان اینکه کارکرد بنادر می تواند هیبریدی و ترکیبی باشد،تصریح کرد: علاوه بر مسائل تجاری و اقتصادی باید به مسائل گردشگری و سایر مسائلی که برای رفاه، آسایش و نشاط اجتماعی توجه شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، بندرانزلی را بسیار موفق در جذب سرمایه گذار دانست و گفت: به فضل الهی این بندرموفق شده است حدود ۷۰ درصد رشد سرمایه گذاری های بخش خصوصی را داشته باشد که این پیشرفت بسیار خوبی است و قطعا بندرانزلی نقشی برای کاهش نرخ بیکاری استان گیلان و شهر بسیار ارزشمند انزلی دارد و در جهت پیشرفت، آبادانی و آسایش ملت بخصوص مردم ما در استان گیلان تاثیر گذار باشد.

صفوی با اشاره به بندر آستارا متذکر شد:من امیدوار هستم بندر آستارا که به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شده است و هم اکنون ظرفیتی حدود یک میلیون تنی را دارد، در آینده نزدیک به ظرفیت دو و نیم میلیون تن برسد و تکمیل کننده حلقه بندر ارزشمند انزلی باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه ششم توسعه باید صادرات مورد توجه خاصی قرار بگیرد، عنوان کرد: هم اکنون بنادر ما بیشتر وارد کننده هستند که امیدواریم این چرخه در برنامه ششم که تا سال ۱۴۰۰ است حداقل به یک تراز قابل قبول برسد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دریا محور اظهار کرد: یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی می تواند اقتصاد دریایی مبتنی بر صادرات باشد زیرا تولیدات صنعتی، کشاورزی،معادن و دیگر تولیدات داخلی در بخش های مختلف با توجه درخواست بازار کشورهای دیگر می تواند جمهوری اسلامی را تبدیل به کشوری صادر کننده شود. 

امیدواریم در برنامه ششم رویکرد از واردات به صادرات تغییر مثبتی داشته باشد

صفوی با بیان اینکه امیدواریم در برنامه ششم رویکرد از واردات به صادرات تغییر مثبتی داشته باشد، گفت:اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و بندرانزلی نقش مهمی در این راستا می تواند ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه