English

محورهای گفت و گوی سفیر ایران در آنکارا با رئیس کل گمرک ترکیه

سفیر ایران در آنکارا در دیدار با معاون وزیر گمرک و تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه در خصوص روابط و همکاری دو جانبه اقتصادی بین دو کشور رایزنی کردند.

محورهای گفت و گوی سفیر ایران در آنکارا با رئیس کل گمرک ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، در این دیدار طرفین در خصوص آخرین وضعیت مرزهای دو کشور، راه‌های توسعه پایانه‌های مرزی و موضوع 24 ساعته شدن ساعات کار مرز بازرگان و تسهیل در امور گمرکی و ایجاد شرایط مناسب برای ایجاد تسهیلات جهت مسافران در گذرگاه‌های مرزی زمینی گفت‌وگو کردند.

ابراهیم طاهریان سفیر کشورمان در آنکارا در این دیدار با اشاره به توافق روسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی، اهمیت آماده سازی بسترهای لازم از جمله افزایش ظرفیت مرزها و شبانه روزی شدن آنها تاکید کرد.

سفیر ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری بیست و ششمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی در آبان ماه سال جاری در تهران، اجرایی شدن توافقات گمرکی به ویژه تفاهمات مربوط به سفر رئیس کل گمرک ایران به آنکارا که در اوایل مهر ماه انجام شده را حایز اهمیت دانست.

آشچی معاون وزیر گمرک و تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه هم در این ملاقات گفت: رئیس‌جمهور ترکیه پس از بازگشت از تهران، دستورات لازم برای افزایش ساعات و سرعت کار در گمرکات مرزی ترکیه را صادر کرده‌اند و با احداث پایانه‌های جدید در مرزهای دو کشور امیدواریم حجم تردد مسافران و خودرو افزایش یافته و به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

معاون وزیر گمرک و تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه افزود: دستورات لازم برای ایجاد تسهیلات مناسب رفاهی برای مسافران و گردشگران زمینی ابلاغ شده و هیات بازرسی نیز برای نظارت بر عملکرد ماموران گمرک به مرزها عزیمت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی