English

گفت وگوی هیات ارشد ایرانی در ششمین نشست روند آستانه

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه در ششمین نشست این کنفرانس بین‌المللی در رایزنی‌های دوجانبه‌ با هیأت‌های روسیه، ترکیه و سوریه درباره آخرین روند مذاکرات و منطقه کاهش تنش ادلب رایزنی کرد.

گفت وگوی هیات ارشد ایرانی در ششمین نشست روند آستانه

به گزارش خبرگزاری موج، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که به منظور شرکت در نشست ششم روند آستانه در پایتخت قزاقستان به سر می‌برد، در چارچوب رایزنی‌های دوجانبه و تخصصی ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی سوریه در آستانه، عصر پنجشنبه 23 شهریور با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و رئیس هیات اعزامی این کشور به مذاکرات آستانه ملاقات کرد.

در این ملاقات که با فاصله یک روز از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه در سوچی با رئیس جمهور روسیه انجام شد، طرفین پیرامون آخرین تحولات روند آستانه و مناطق کاهش تنش و همچنین آخرین وضعیت اسناد تهیه شده در اجلاس‌های کارشناسی آستانه رایزنی و تبادل نظر کردند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین عصر پنج‌شنبه با بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات اعزامی این کشور به مذاکرات آستانه ملاقات کرد.

رایزنی‌های مذاکره کننده ارشد ایران و هیأت همراه در ششمین نشست روند آستانه


در این دیدار که اعضای هیات‌های اعزامی دو کشور نیز حضور داشتند، طرفین پیرامون آخرین تحولات روند آستانه و اسناد در حال مذاکره به ویژه پیرامون منطقه کاهش تنش ادلب، رایزنی و تبادل نظر کردند.

جابری‌انصاری عصر پنجشنبه نیز با سدات اونال معاون وزارت خارجه ترکیه و رئیس هیات اعزامی این کشور به مذاکرات آستانه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور هیات‌های اعزامی دو کشور انجام شد، دو طرف درباره آخرین تحولات روند آستانه و اسناد در حال مذاکره در ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی آستانه، رایزنی و تبادل نظر کردند.

ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی آستانه از روز چهارشنبه در سطح کارشناسی آغاز و روز پنجشنبه در سطح عالی با مشارکت روسای هیات‌های مذاکره کننده سه کشور ضامن روند آستانه (جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه) و هیات‌های طرف‌های ناظر عضو آستانه و هیات‌های اعزامی دولت و معارضه سوریه، در پایتخت قزاقستان ادامه یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه