English

ظریف مطرح کرد؛

گردشگری سلامت از حوزه های مورد توجه دستگاه دیپلماسی است

وزیر امور خارجه گفت: این وزاتخانه توجه ویژه ای به تسهیل زمینه های اقتصاد مقاومتی دارد که گردشگری سلامت از جمله آنها است.

گردشگری سلامت از حوزه های مورد توجه دستگاه دیپلماسی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، در برنامه صبح و زندگی شبکه رادیویی سلامت گفت: امروزه تمام امور از محیط زیست و سلامت گرفته تا اقتصاد و امنیت، جهانی شده است.

ظریف افزود: در دنیایی زندگی می کنیم که انتشار یک ویروس در گوشه ای از جهان، به فاصله کوتاهی تبدیل به یک بیماری همه گیر می شود لذا همکاری در این زمینه بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد:وزارت امور خارجه در تمام این حوزه ها نقش تسهیل گر و وظیفه فراهم کردن بسترهای لازم را برای همکاری های بین المللی بر عهده دارد.

ظریف خاطرنشان کرد: مسولان سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، در بسیاری از موارد به طور مستقیم وارد عمل شده اند  به عنوان مثال، تعامل مناسب وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست، منجر به برگزاری اجلاس سازمان ملل متحد در تهران با حضور ۵۰ کشور و سازمان بین المللی شد که زمینه ساز همکاری های بین المللی برای پیشبرد اهداف منطقه ای شد.

وزیر امور خارجه با بیان که چنین رویدادهایی می تواند مقدمه کار پسندیده فرامرزی تلقی شود، حوزه گردشگری سلامت را حائز اهمیت برشمرد و عنوان کرد: ایجاد اشتغال از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در نامگذاری امسال هم می توان به وضوح آن را درک کرد.

وی گفت: به لطف خداوند و تلاش دانش آموختگان کشور، جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است.

ظریف تصریح کرد: وزارت امور خارجه در این دوره توجه ویژه ای به تسهیل زمینه های اقتصاد مقاموتی دارد که با همکاری وزارتخانه های امور خارجه و بهداشت و نیز معاونت ریاست جمهوری در سازمان میراث فرهنگی، برای تحقق اهداف در حوزه گردشگری سلامت برنامه ریزی و کمیته مربوط در تمام استان ها ایجاد شده است تا بتوانیم از تمام ظرفیت های کشور بهره ببریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی