English

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در نشست خبری

بیش از ۵۰۰ رشته ورزشی روستایی وجود دارد که می تواند به ورزش های کشور اضافه شود

رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 500 رشته ورزشی روستایی وجود دارد که می تواند به رشته های ورزشی کشوری اضافه شود تا زمینه ای برای تولید و اشتغال نیز فراهم کند.

بیش از 500 رشته ورزشی روستایی وجود دارد که می تواند به ورزش های کشور اضافه شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ابوالفضل رضوی گفت: ما در معاونت وقتی مشکلات روستاییان را بررسی می کنیم و شاهد افزایش جمعیت حاشیه نشینی در شهرها هستیم به برخی از عوامل توجه نشده است، بعضی مسایل به عنوان سرمایه کشور به شمار می رود؛ لذا سببب مشکلاتی شده است. 

وی ادامه داد: سرمایه ها عموما به فیزیکی، مالی و انسانی تقسیم می شود اما اگر ما به سرمایه میراثی، آداب و رسوم توجه می کردیم می توانستیم به اشتعال و تولید بیفزاییم.  یکی از مسایل مورد غفلت قرار گرفته بحث ورزش ها و غذاهای روستایی است. 

رصوی خاطر نشان کرد: بیش از 500 رشته ورزشی در روستاها وجود دارد که می تواند بر رشته های ورزشی کشوری اضافه شود. معاونت توسعه روستایی با همکاری فدراسیون وزارت ورزش و جوانان با بررسی شرایط، شهرستان شاهین شهر آغاز کننده جشنواره انتخاب شد که از 31 استان کشور744 ورزشکار شرکت خواهند کرد. از این میان430 ورزشکار مرد در هفت رشته و نزدیک به 310 ورزشکار زن در 6 رشته حضور خواهند داشت. 

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: کشتی سنتی، هفت سنگ، دامپلان، چوب کشی، تیرکمان و قازقلنگ برای مردان و رشته های هفت سنگ، دامپلان، چوب کشی، تیرکمان و قازقلنگ برای زنان درنظر گرفته شده است. 

وی افزود: همایش ملی روستاییان و عشایر هم در مهر خواهیم داشت و اواخر شهریور و بهمن نمایشگاه تولیدات و صنایع آن ها برگزار می شود. 

رضوی بیان کرد: از موسیقی 7 استان کشور استفاده می شود و سعی می شود موسیقی های روستاهای کشور را به عنوان موسیقی های پیشتاز معرفی می کنیم. تلاش می شود در کنار ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها این باور را پیدا کنند که باقی ماندن در روستاها هم حفظ و کرامت خود را دارد که لذا برای پیدا کردن جایگاه به شهرها مهاجرت نکنند. 

رضوی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال در روستاها گفت: مجلس بحث برداشت این مبلغ را در تیرماه تصویب کرد که قرار شد با کارمزد قرض الحسنه از بانک کشاورزی,سیناو پارسیان برداشت شود که شهرهای زیر 10 هزار نفر هم اضافه شد. شورای نگهبان هنوز موافقت یا مخالفتی در این باره نکرده است. به محض اینکه مجلس طرح را برای اجرای به دولت ابلاغ کند ما امادگی بیش از 4 هزار طرح اشتغال روستایی تحقق گیرد. 

رضوی در مورد گسترده شدن جشنواره ورزشی روستایی به کشورهای منطقه و اسلامی خاطر نشان کرد: ما حتما در سال های اینده این جشنواره را بین المللی خواهیم کرد اما امسال در اولین تجربه, هیچ مهمان خارجی در جشنواره حضور ندارد. 

وی درباره بودجه مصرف شده در این جشنواره گفت: هدایای این جشنواره توسط برخی افراد تهیه شده است معاونت توسعه روستایی هزینه ای در اجرای این جشنواره نمی کند بلکه دستگاه های مختلف با در اختیار دادن امکاناتشان زمینه تحقق این طرح را فراهم کردند.  لذا هزینه ریالی دولتی ندارد. اما اگر هم هزینه ای داشت منافع و درامد ان در بلند مدت نصیب کشور می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه