English

گزارش موج از تیم اقتصادی پیشنهادی دولت دوازدهم

ترکیب تیم اقتصادی دولت جدید با انتظارات نمایندگان فاصله دارد

در حالی به نظر می آید نسبت به ترکیب کلی کابینه دولت، دیدگاه مثبتی در بین نمایندگان وجود اما در حوزه اقتصاد انتظارات برای تحول و حل مشکلات برآورده نشده است.

ترکیب تیم اقتصادی دولت جدید با انتظارات نمایندگان فاصله دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی در وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم تغییراتی را در بخش تیم اقتصادی خود داده است. در دولت جدید در وزارت اقتصاد به جای علی طیب نیا، مسعود کرباسیان معرفی شده، در وزارت صنعت معدن و تجارت محمد شریعتمداری جایگزین محمدرضا نعمت زاده، شده است. اما وزیر کار، رفاه و تعاون که به عنوان یکی از وزارت خانه های مرتبط با مباحث اقتصادی علی ربیعی برای بار دوم از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شد.

نادری: کرباسیان اهل تعامل و رایزنی است

در همین راستا شهاب نادری نماینده منطقه اورامانات استان کرمانشاه در خصوص کارآرایی و توانمندی تیم جدید اقتصادی به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: هدف ما در زمینه بررسی و ارزیابی وزرا تلاش برای حل مشکلات اقتصادی کشور است. در حال حاضر وضعیت بنگاه های اقتصادی، بیکاری و معیشت خوب نیست . لذا با توجه به حساسیت این مساله من به عنوان نماینده مخالف برای ایراد سخنرانی در حوزه اقتصاد کابینه جدید ثبت نام کردم که در قرعه کشی نام من درنیامد.

وی افزود: تیم اقتصادی پیشنهادی دولت جدید، صد در صد مثبت نیست. با این حال کرباسیان گزینه خوبی برای وزارت اقتصاد است. زیرا اهل تعامل و رایزنی است و پیشینه خوبی در زمینه مدیریت گمرک دارد. آقای ربیعی هم جدیدا اقداماتی را در خصوص شرکت های شستا صورت داده  و نشان داده که اهل باج دادن نیست . از این رو ربیعی را می توان یکی از وزرا پاک دست دانست هرچند که برخی تلاش دارند وزیر کار را به سمت و سویی ها سوق دهند. لذا به طور کلی این تیم اقتصادی باید با واحد اقتصادی وزارت خارجه هماهنگ باشد تا بتوانند کار را پیش ببرند و مشکلات اقصادی را حل کنند.

محمودی شاه نشین: رویکرد اقتصادی روحانی به پیشبرد امور در دولت دوازدهم

در ادامه محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهریار به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: رویکرد رئیس جمهور رویکردی اقتصادی است. به طوری که حتی وزیر آموزش و پرورش کابینه خود را فردی انتخاب کرده که پیش از این معاون اداری و مالی بوده است. زیرا به نظر آقای روحانی مشکلات معیشتی معلمان مهتر از سایر مشکلات است. از این رو می توان گفت رئیس جمهور درصدد تغییر بحث اقتصاد کشور است.

وی خاطر نشان کرد: با این حال تیم اقتصادی معرفی شده با آنچه ما انتظار داشتیم متفاوت است و ما منتظر بودیم یک تیم کامل دیگری معرفی شود. اگرچه شخص آقای کرباسیان گزینه خوبی است و پیشینه موفقی نیز دارد.

علیزاده: انتظار بیشتری در معرفی تیم اقتصادی وجود داشت

رضا علیزاده نماینده مردم رزقان در خانه ملت هم درباره تیم اقتصادی معرفی شده دولت دوازدهم به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: آقای روحانی در سخنرانی صبح امروز به طور شفاف همه چیز را توضیح داد اگرچه بهتر بود تا جایی که امکان داشت در سخنانشان از آمار بیشتری استفاده می کرد. با این حال باید بگویم که هیچ چیز ایده آل نیست و تیم اقتصادی دولت جدید هم از این قاعده مستثنا نیست.

وی تصریح کرد: ما انتظار بیشتری از دولت جدید داشتیم و مایل بودیم که افراد حوزه اقتصادی قوی تر باشند هرچند به طور کلی ترکیب کابینه خوب و مثبت ارزیابی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی