English

وزیر نیرو در پاسخ به موج

تعداد نیروگاه های تولید برق خصوصی در چهار سال گذشته دو و نیم برابر شده است

وزیر نیرو گفت: به دلیل حمایت‌های قانونی که از تولیدکنندگان کرده‌ایم میزان نیروگاه‌های نصب شده در شرایط کنونی نسبت به ابتدای دولت یازدهم دو و نیم برابر شده که جهش قابل توجهی به شمار می‌رود.

تعداد نیروگاه های تولید برق خصوصی در چهار سال گذشته دو و نیم برابر شده است

حمید چیت چیان در خصوص اقدامات وزارت نیرو برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در راستای افزایش تولیدات برق در کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: برنامه وزارت نیرو برای توسعه استفاده از این نوع انرژی‌ها این بوده است که برق تولیدی تولیدکنندگان خصوصی را با قیمت خوبی خریداری کند. لذا دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری مستقیمی نکرده است اما به دلیل حمایت‌های قانونی که از تولیدکنندگان کرده‌ایم میزان نیروگاه‌های نصب شده در شرایط کنونی نسبت به ابتدای دولت یازدهم دو و نیم برابر شده که جهش قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین کارخانه‌ها متعددی توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که سیستم‌های تولید برق خورشیدی و بادی را در داخل کشور تولید می‌کنند. اگر بازار خوبی وجود نداشت شاهد ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری نبودیم. بنابراین این مساله نشان دهنده این است که بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور رو به است که البته به طور مطلق هم در دست حوزه خصوصی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه