English

محل هزینه‌کرد درآمدهای میلیاردی استان خوزستان مشخص نیست

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس با بیان اینکه روزانه ۴ میلیون بشکه نفت در خوزستان تولید می‌شود، گفت: ارزش افزوده حاصل از فروش نفت خوزستان باید به این استان تخصیص یابد.

محل هزینه‌کرد درآمدهای میلیاردی استان خوزستان مشخص نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علی گلمرادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات گفت: اقتدار و عظمت اسلام و مسلمین و ملت شریف به دشمنان قسم خورده نشان داده و تجلی مردمسالاری دینی به رخ آنها کشیده شد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران خانه ما بوده و خانواده های ایرانی خانواده های نمایندگان هستند، عنوان کرد: رفاه نسبی ما باعث غفلت از وضعیت نابسامان برخی خانواده های نیازمند و گرفتار شده و امروز معیشت، اقتصاد و اشتغال در بخش های وسیعی از کشور نیازمند توجه و تغییر رویکرد مسئولان است و باید بپذیریم اگرچه در عرصه امنیت و اقتدار نظام توسط سربازان گمنام سرآمد منطقه شده ایم اما در مبحث اقتصاد مشکل داریم.

وی افزود: بازی های سیاسی، جناح بندی ها و رقابت های سیاسی جایگزین رفاقت که می تواند نجات بخش کشور باشد شده، لذا توصیه می شود رقابت های انتخاباتی کنار گذاشته شود و با رفاقت در صدد حل مشکلات کشور باشیم که راه نجات کشور بوده و باعث خشنودی دل مقام معظم رهبری خواهد شد.

گلمرادی در ادامه به بیان دغدغه های استان خوزستان پرداخت و افزود: استان خوزستان به عنوان قطب صنعت و اقتصاد کشور مغفول مانده و بی توجهی به این استان یعنی بی توجهی به کشور؛ امروز خوزستان در همه مولفه های اقتصادی و صنعتی در رتبه های اول و دوم قرار داد، اما متأسفانه به علت بی تفاوتی مسئولان، در مشکلات و محرومیت ها نیز از همین رتبه ها برخوردار است که عادلانه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه روزانه 4 میلیون بشکه نفت تولید می شود، عنوان کرد: محل صرف درآمدهای میلیاردی استان خوزستان مشخص نیست، در حالی که باید در راستای منافع ملی برای زیرساخت ها هزینه شود پس با کدام توجیه ارزش افزوده نفت خوزستان به این استان تعلق نمی گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه باید پذیرفت در 2 دهه اخیر مدیریت کشور دچار بحران و اعمال سلیقه شده، اظهار داشت: با وعده یارانه، سفره مردم 4 برابر گران تر شده که نتیجه آن نیز انتخابات اخیر بود که به درد مردم نمی خورد و دولت فعلی در سفرهایی که به استان خوزستان داشت صرفا شعار سر داد لذا لازم است دولت جدید تغییر رویکرد دهد.

گلمرادی یادآور شد: نباید در خوزستانی که حرف اول آب را می دهد وقتی که دریا و ده ها رودخانه دارد، نباید برای آب کشاورزی که وضعیت کشاورزان را تهدید می کند به وزارت نیرو التماس کنیم همچنین طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید جلوی قاچاق با کشتی و کانتینر گرفته شود نه اینکه ته لنجی ها تعطیل شوند و باید برای مردم شغل ایجاد کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر ادامه داد: اگر دنبال حل مشکلات کشور هستیم باید تغییر رویه دهیم اما در حالی که انسان باوری و علم باوری مولفه های شناخته شده و اثبات شده برای تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند، در کشور ما انسان باوری جایی نداشته و تیم مدیریتی فعلی حکایت از بی توجهی به این مولفه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در علم باوری وضعیت آموزش و پرورش بیان گر این است که به دانش و دانش محوری توجه نداریم و تا زمانی که فارغ التحصیلان دکترا به دنبال استخدام باشند باید اطمینان حاصل کنیم که کارآفرینی و تولید در کشور مرده و تنها شعار سر داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه