English

جریان های سیاسی در انتخابات مناظره های خود را با محبت و دوستی برگزار کند

دفتر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در یادداشتی تحت عنوان اصول و مبانی مناظره در اسلام از منظر معظم له نوشت: شایسته است جریانات سیاسی به ویژه در انتخابات پیش رو، بحث های خود را با یکدیگر با محبت، دوستی، تواضع، مهربانی و به صورت جست و جوی حق برگزار کنند.

جریان های سیاسی در انتخابات مناظره های خود را با محبت و دوستی برگزار کند

یه گزارش  خبرگزاری موج، در این یادداشت که در سایت رسمی آیت الله مکارم شیرازی منتشر شد، آمده است: آنها همچنین(جریان های سیاسی) در این بحث ها باید هم ازعلم و دانش یکدیگر بهره گیرند و با کمک یکدیگر بتوانند مطالب پیچیده را بشکافند و به واقعیت ها برسند که این همان جدال بر حق و مناظرۀ احسن است.
در این یادداشت آمده است: منشأ جنگ رسانه ها و مطبوعات در محدوده مسائل سیاسی برای این است که نمی خواهند تسلیم حق باشند و هر کس می خواهد پیش داوری های خویش را حاکم کند وگرنه تشخیص حق در مسائل سیاسی نیز آن قدر مشکل و آفتاب حقیقت آنچنان پنهان نیست.
دفتر آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: هنگامی که پای تعصب ها و منافع شخصی و حزبی به میان آید، حق و حقیقت پنهان می گردد.
در یادداشت همچنین عناوینی مانند تأملی در معنی و مفهوم جدال، چیستی مفهوم مناظره، اقسام مناظره، مناظره احسن از دیدگاه قرآن، مفهوم مناظرۀ غیر احسن از دیدگاه امام صادق(ع)، تبعات و پیامدهای مناظرۀ باطل در روایات، مناظرۀ غیر احسن؛ مانع درک حقایق، جدال باطل؛ بستر ساز اختلاف؛ کینه ؛ کدورت و عداوت، مناظرۀ باطل؛ نابود کنندۀ دین، آداب و قواعد مناظره أحسن در روایات و بهره گیری از علم و آگاهی لازم مورد بررسی قرار گرفت.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه