English

آخرین وضعیت مدیران دوتابعیتی/دو مورد تبلیغ زودهنگام در تهران

سخنگوی قوه قضاییه به نامه دادستان و لیست 53 نفره ایشان اشاره کرد و گفت:‌ وزارت اطلاعات باید در این زمینه جواب بدهد و اگر ثابت شد که دو تابعیتی هستند باید طبق قانون با آنها برخورد شود.

آخرین وضعیت مدیران دوتابعیتی/دو مورد تبلیغ زودهنگام در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با موضوعات زیر برگزاری شد.

اعطای ۵۹ هزار مورد مرخصی در طول یک ماه به زندانیان

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای درباره اقدامات در زندان ها گفت: قوه قضاییه در سال ٩٤-٩٥ تلاش کرد تعداد زندانیان را کاهش دهد، به همه قضات توصیه شد در مواقعی که امکان دارد، مجازات جایگزین حبس استفاده شود. در سال ٩٥ برخی را محکوم کردند که باید خدماتی را در بحث شهرداری انجام دهید، یا فلان مهارت را یاد بگیرید، یکی دیگر از مواردی که امکان داشت این بود که مجازات ها تعلیق می‌شد، برخی موارد پرونده ها را موقوف می کنند به رفتار زندانی.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه از ١٦ اسفند ٩٥ تا ١٥ فروردین حدود ٥٩ هزار و ٣٤٢ نفر در طول یک ماه به مرخصی رفتند، اگر رفتار مناسبی داشتند در آزادی مشروط و مرخصی شان موثر بود. همچنین ٤ هزار و ٦٢١ نفر مشمول عفو شدند، گفت:  اولیای دم که از حق قصاص صرف نظر کردند ٣٤٦ نفر بودند و همچنین با کمک خیرین ٩ هزار و ١٤٣ نفر با کمک خیرین آزاد شدند، این تعداد بیش از ٧٠٠ میلیارد بدهی داشتند، ٣٦ درصد از طلب خود گذشت کردند.

آخرین وضعیت مدیران دوتابعیتی

وی درباره  وضعیت مدیریت دوتابعیتی و اینکه آیا قوه قضاییه از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شده یا نه، اعلام کرد: خود وزارت اطلاعات گفته که ما در سنوات اخیر به افراد دوتابعیتی برخورد کردیم و آمار آنها را اعلام کردیم و از کار منفصل شدند .

اژه‌ای درباره نامه دادستان کل کشور گفت: وزارت گفته عده‌ای قبلاً مسئولیت داشته‌اند؛ عده‌ای دیگر نیز در حد مشاورت بوده و کارمند رسمی نبوده‌اند؛ برخی دو تابعیتی نبودند و اگر بودند در بخش خصوصی کار کرده یا قبلاً دولتی بوده‌اند؛ حالا شرکتی که وابسته به دولت است یا نه این بحث دیگری است.

سخنگوی قوه قضاییه به نامه دادستان و لیست 53 نفره ایشان اشاره کرد و گفت:‌ وزارت اطلاعات باید در این زمینه جواب بدهد و اگر ثابت شد که دو تابعیتی هستند باید طبق قانون با آنها برخورد شود. در غیر این صورت باید قانع شوند که در کار دولتی نیستند.

وی گفت: آنچه قانون در برخورد گفته شامل افراد دوتابعیتی است.

۲ مورد تبلیغ زودهنگام در تهران

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تا به امروز فقط 2 مورد تبلیغات زودهنگام در تهران داشته‌ایم، گفت: دادستان آن روزنامه‌ها را احظار کرده که یکی مراجعه کرده و تذکر گرفته و دیگری هنوز نیامده است.

وی درباره وظایف قوه قضاییه اعلام کرد: وظیفه قوه قضاییه برخورد با جرم است و هر کجا جرمی باشد چه در انتخابات و چه در غیر انتخابات با آن برخورد می‌کند؛ البته در جرایم انتخاباتی شعب ویژه‌ای تشکیل شده که خارج از نوبت به آن رسیدگی می‌کند.همچنین ستاد پیشگیری به ریاست دادستان کل مثل سنوات قبل پیش‌بینی شده که بیش از 40 درصد تأثیرگذار است.

بازداشت ۸ مدیر کانال‌ تلگرامی به اتهام موارد امنیتی و خلاف عفت عمومی

سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری ۸ نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی خبر داد و گفت:‌ اتهامات اجمالاً امنیتی و بعضی علاوه بر امنیتی اتهام انتشار موارد مستهجن و خلاف موازین و عفت عمومی را نیز دارند.

اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت دستگیری افراد برخی کانال‌های تلگرامی و اینکه پای یکی از وزرا به این میان باز شده، اعلام کرد: ابتدا باید بگویم این افرادی که دستگیر شدند هنوز حکمی برای‌شان صادر نشده و من از بیان جزئیات از لحاظ قانونی معذورم چرا که در مرحله تحقیقات دادسرایی است.

این مقام ارشد قوه قضاییه افزود: اتهامات این افراد دستگیر شده اجمالاً امنیتی است و بعضی علاوه بر جرم امنیتی، انتشار موارد مستهجن، موارد خلاف نظام و عفت عمومی است.

به گفته محسنی اژه‌ای، 8 نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند که برای 2 نفر قرار تبدیل صادر شده که یک نفر آزاد شده و نفر دیگر نیز امروز آزاد می‌شود و در مجموع 6 نفر هنوز بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه به نقل قولی که از رئیس جمهور منتشر شده پرداخت و گفت: روزنامه تیتر زده اینها مجرم نیستند و این نقل قول را از رئیس جمهور زده در صورتی که این تحریف سخن ریاست جمهوری است.

محسنی اژه‌ای اعلام کرد: مرجع صالح برای رسیدگی به اتهامات و اعلام مجرم بودن یا نبودن افراد حوزه قضاییه است و در این خصوص نیز وزارت اطلاعات نمی‌تواند اظهارنظر کند.

وی بیان داشت: این پرونده در حال رسیدگی است و طبق روال این پرونده با یک گزارش رسمی و مستندات به دادستان اعلام شده و دادستان نیز به عنوان مدعی‌العموم وارد آن شده است.

 شکایتی از سوی دادستانی از احمدی نژاد نشده است

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای درمورد اعلام جرم دادستانی علیه احمدی نژاد گفت: من هم از دادسرای ویژه روحانیت و هم از دادستانی سوال کردم، گفتند نه هیچ شکایتی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد با ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری تشویش اذهان عمومی نکرده است گفت: این به بحث صلاحیت ها باز می گردد و شورای نگهبان باید بررسی کند.

خبرنگاران توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند

اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشت شده گفت: هنوز در مرحله دادسرایی است و دادگاهی تشکیل نشده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: خانم شهیدی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و خانم دیگر هم همینطور، و این دو نفر ربطی به ٨ نفری که در موضوع تلگرام بازداشت شدند ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه