English

تشریح بازدیدهای راهیان نور دریایی سال ۹۶ توسط ناوسالار کاتبی

دبیر قرارگاه راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس گفت: راهیان نور دریایی بخش قابل توجهی از تمرکز خود در برنامه‌های فرهنگی طرح را از ساحل به دریا و جزایر و نیز بالعکس قرار داد

تشریح بازدیدهای راهیان نور دریایی سال 96 توسط ناوسالار کاتبی

به گزارش خبرگزاری موج، ناوسالار کاتبی دبیر قرارگاه راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس در سخنانی بیان کرد: راهیان نور دریایی که با هدف تبیین حماسه‌ها و معرفی حماسه سازان نیروی دریایی و مدافعان خلیج فارس و تنگه هرمز در طی هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از این دوران شکل گرفت، به توفیق الهی با برکات روزافزون در حال اجرا است.

وی افزود: امسال نیز با همکاری همه عوامل، مجریان و دست اندرکاران، مرحله نخست طرح به خوبی اجرا شد. راهیان نور دریایی تحت اداره قرارگاه راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس، فعالیت خود را به صورت غیر رسمی در سال 89 وبه صورت رسمی در سال 90 با مدیریت سردار تنگسیری در سه منطقه شامل منطقه یکم به مرکزیت بندرعباس، منطقه دوم به مرکزیت بوشهر و منطقه سوم با محوریت ماهشهر آغاز کرد.

ناوسالار کاتبی ادامه داد: در این برنامه فرهنگی قشرها و گروه‌های مختلفی نظیر سپاه‌های استانی، سازمان بسیج، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، دانشجویان و نیز طیف‌های دیگری از مردم، شرکت و مشارکت دارند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته، قرارگاه راهیان نور دریایی از اواخر اسفند ماه 95 تا 14 فروردین ماه 1396 افتخار خدمتگزاری به جمع بسیاری از علاقمندان، مشتاقان و راهیان نور دریایی در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را داشت.

وی افزود: راهیان نور دریایی بخش قابل توجهی از تمرکز خود در برنامه‌های فرهنگی طرح را از ساحل به دریا و جزایر و نیز بالعکس قرار داد و با این وجود، مهم‌ترین رکن در تبیین حماسه‌های دریایی را راویان با تجربه که بعضا از فرماندهان و مدیران شاغل و پیشکسوت نیروی دریایی بودند، تشکیل می‌داد.

ناوسالار کاتبی با اشاره به یادمان‌های دریایی راهیان نور توضیح داد: جزایر هرمز، لارک، قشم و تنگه هرمز در منطقه یکم صاحب الزمان(عج)؛ جزایر بوموسی فارور، تنب بزرگ و تنب کوچک در منطقه پنجم امام محمد باقر(ع)، موزه و یادمان شهید رییس علی دلواری، زادگاه سردار شهید مهدوی و همچنین جزیره خارک در منطقه دوم و زیارتگاه و یادمان شهدای والفجر8 در اروندکنار منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) از جمله نقاط هدف بازدید زائران در کاروان های راهیان نور دریایی بود.

وی افزود: امسال در اجرای این طرح، منطقه پنجم دریایی امام محمد باقر(ع) نیز به عنوان پشتیبانی از سایر مناطق و اعزام شناور برای انجام ترابری دریایی فعالیت داشت.
انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه