English

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

علما، راهنما و هدایتگر نسل جوان و افراد مشتاق درزمینهٔ‌های علمی هستند

‌با حضور جمعی از مدیران و مقام‌های ارشد استانی و کشوری آیین نکوداشت و تجلیل از علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور برگزار شد.

علما، راهنما و هدایتگر نسل جوان و افراد مشتاق درزمینهٔ‌های علمی هستند

‌به گزارش خبرگزاری موج، ‌محمدمهدی زاهدی ‌در «آئین نکوداشت عالم فرزانه علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی کشور که ظهر امروز در آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: تکریم از علما، دانشمندان و نخبگان به‌نوعی سپاسگزاری از خداوند است، به جهت آنکه ستارگان درخشانی چون علما را به کشور عطا کرده است.


وی افزود: علما، راهنما و هدایتگر نسل جوان و افراد مشتاق درزمینهٔ های علمی هستند و می‌توانند الگوهای خوبی برای این نسل جوان به‌حساب آیند و ازاین‌رو می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اسرار مختلفی در ارتباط با این شخصیت علمی وجود دارد که تاریخ نمی‌تواند آشکار سازد اما باید تلاش شود تا بتوان خدماتی را که این عالم بزرگ برای کشور تاکنون انجام داده به رشته‌ تحریری درآورد.

پرداختن به جایگاه صالحی دشوار است


مسعود نصرتی شهردار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: شخصیت علی‌اکبر صالحی فراتر از مطالبی است که بتوان عنوان کرد و در همین راستا این عالم ویژگی‌های متعددی را دارا است.

وی افزود: این عالم فرزانه مؤسس تمام دانشگاه‌های استان بوده‌ و نمایندگی وزارت خارجه در استان را نیز مدیون همت و حمایت این فرد هستیم چراکه اگر همت و حمایت این شخص نبود این کار تحقق پیدا نمی‌کرد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: چشمه‌نور نیز باهمت و تلاش این دانشمند صورت گرفت و هم‌اکنون نیز در حال اجرایی شدن است؛ بنابراین علاقه‌ این شخص به استان را نباید فراموش کرد.

نصرتی اضافه کرد: این عالم فرزانه علاوه بر اینکه عملکرد خوبی برای کشور داشته است اقدامات بسیاری مؤثری را برای استان نیز انجام داده، پس پرداختن به جایگاه ویژه‌ این فرد بسیار مشکل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب زندگی‌نامه‌ علی‌اکبر ولایتی توسط محمدحسن ابوترابی و فریدون همتی استاندار رونمایی شد.

در این مراسم جواد صالحی دانشمند برجسته‌ کشوری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، فریدون همتی استاندار قزوین، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، محمدحسن ابوترابی عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سهراب پور رئیس بنیاد علمی نخبگان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.‌
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه