English

مأموریت نظامی کانادا در اوکراین ۲ سال دیگر تمدید شد

دولت کانادا از تمدید 2 ساله مأموریت نظامیان کشورش در اوکراین تا پایان ماه مارس سال 2019 میلادی خبر داد.

مأموریت نظامی کانادا در اوکراین 2 سال دیگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری موج، دولت کانادا روز دوشنبه از تمدید 2 ساله مأموریت نظامی این کشور در اوکراین تا سال 2019 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد: گروهی از نیروهای ارتش کانادا برای ادامه مأموریت آموزش و کمک به نظامیان اوکراینی، تا سال 2019 در این کشور خواهند ماند.

«هارگیت ساجان» وزیر دفاع کانادا طی کنفرانسی مطبوعاتی در کنار «کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: «ما با کمک نظامی خود به اوکراین تا پایان مارس سال 2019، به بهبود و ارتقاء دموکراسی، حقوق‌بشر و حاکمیت قانون در این کشور ادامه خواهیم داد و کانادا در خط مقدم تلاش‌‌های بین‌المللی در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین باقی خواهد ماند.

براساس این گزارش، طی ماه آوریل سال 2015 میلادی یعنی بیش از یکسال پس از آغاز مناقشه مسلحانه میان ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، دولت محافظه‌کار «استفان هارپر» گروهی نظامی کانادایی را در چارچوب عملیاتی بین‌المللی با انگلیس و آمریکا، به اوکراین اعزام کرد.

وزیر دفاع کانادا در ادام افزود: «هدف کانادا از کمک به اوکراین، تقویت ظرفیت‌های این کشور در راستای کمک به آن برای حفظ حاکمیتش است.»

براساس این گزارش، هم‌اکنون 200 نظامی کانادایی بمنظور آموزش فردی استفاده از اسلحه، تیراندازی و یا خنثی کردن مواد منفجره و مهمات در خاک اوکراین مستقر هستند.

بنابر اعلام وزارت دفاع کانادا، از زمان آغاز مأموریت کانادا در اوکراین، نیروهای ارتش کانادا 3200 نظامی اوکراینی را آموزش داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه