English

در پاسخ به اخطار صباغیان درباره مصوبه حقوق مدیران،

لاریجانی: اگر متن مصوبه را دقیق بخوانید موضوع برای شما روشن خواهد شد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس باید نقد مردم را در مورد تعیین سقف حقوق مدیران پذیرا باشد.

لاریجانی: اگر متن مصوبه را دقیق بخوانید موضوع برای شما روشن خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل سوم قانون اساسی، اظهار کرد: در مورد موضوع حقوق‌ها، مردم که هیچ من به عنوان نماینده سردرگم هستم و معتقدم باید نقد مردم را در این موضوع پذیرا باشیم.

وی با بیان اینکه «با این مصوبه حقوق نجومی» قانونی شده است، اضافه کرد:‌ درست است که ما حقوق‌ها را از 50 میلیون تومان به 10، 12 میلیون تومان رسانده‌ایم اما کسانی هستند که به خاطر حقوق‌های نجومی مورد ملامت قرار گرفتند. اگر دریافتی‌ آنها قانونی بوده باید از آنها اعاده حیثیت شود و اگر غیرقانونی بود 14 میلیون تومان هم سقف زیادی است.

وی افزود:‌ ما برای همه اقشار 10 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته‌ایم اما برای مدیران 17 برابر حداقل حقوق پیش‌بینی کرده‌ایم. در حالی که قانون می‌گوید حداکثر 7 برابر حداقل حقوق باید تعیین شود. اما یک دفعه آن را 17 برابر کردیم، چه پاسخی داریم به مردم بدهیم؟

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: اگر متن مصوبه را دقیق بخوانید موضوع برای شما روشن خواهد شد. ما گفتیم موارد استثنا با پیشنهاد رئیس قوه، وزیر و... قابل پرداخت بیش از سقف تعیین شده باشد. بحث آقایان خیرخواهانه بود و ما درباره پزشکی در گوشه‌ای که جراحی می‌کند بحث حقوق نجومی نداشتیم.

لاریجانی اضافه کرد: رخنه‌هایی در قانون مدیریت خدمات کشوری است که مربوط به دریافتی‌های غیر از حقوق است لذا ما در مصوبه‌ مجلس کل دریافتی را مبنا قرار دادیم و دوبرابر حداکثر حقوق را به عنوان سقف پیش‌بینی کردیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: 30 درصدی که بیش از سقف در نظر گرفته شده نیز مربوط به کارشناسان در نقاط محروم کشور است که مستثنی شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی