English

لاریجانی تاکید کرد

صادرات؛ عامل تاثیرگذار در توسعه صنایع کشور

لاریجانی با اشاره به ظرفیت کشورهای منطقه برای صادرات محصولات صنعتی از سوی ایران گفت: به طور حتم توجه به مقوله صادرات نقش تاثیرگذاری در توسعه صنایع کشور دارد.

صادرات؛ عامل تاثیرگذار در توسعه صنایع کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی ظهر امروز (دوشنبه 25 بهمن) در دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قم با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع گفت: به طور حتم توجه به مقوله صادرات نقش تاثیرگذاری در توسعه صنایع کشور دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی در استان قم ایجاد و توسعه کارخانه های قطعه سازی است که قطعاً تحقق این مسئله موجب اشتغال‌زایی در استان می شود.

وی با اشاره به ظرفیت کشورهای منطقه برای صادرات محصولات صنعتی از سوی ایران تصریح کرد: کشور عراق بازار خوبی برای ارائه و فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حوزه صنعت چاپ و نشر در استان قم گفت: چاپخانه داران در شرایط کنونی با مشکلاتی روبرو هستند که باید در جهت حمایت از این افراد اقدامات لازم صورت بگیرد. البته چاپخانه داران باید وارد عرصه چاپ نوین شوند تا بخشی از مشکلات اقتصادی آنها رفع شود.

در این دیدار طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه صنایع این اسنتان گفت: خوشبختانه در سال گذشته حدود 38 هکتار زمین به سرمایه گذاران در قالب 108 قرارداد واگذار شده است، همچنین حدود 60 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی ایجاد شده که این تعداد حدود 2 هزار و 500 شغل جدید ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اولین مجوز ساخت خودرو تحت لیسانس شرکت هوندای ژاپن با سرمایه گذاری خارجی با هدف ارائه این محصولات به کشورهایی مانند عراق، سوریه و اردن صادر شده است. از طرف دیگر یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرش، سوهان و برخی دیگر از محصولات صنعتی است که این اقدام موجب افزایش میزان صادرات محصولات شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه