English

امنیت کشور حاصل همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است

وزیر اطلاعات گفت: امنیت در جمهوری اسلامی به برکت الطاف الهی و فعالیت سربازان امام زمان(عج) با همکاری سایر دستگاه‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی پا بر جا است.

امنیت کشور حاصل همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سید محمود علوی پنج‌شنبه شب در برنامه پلاک ۱۶ که از شبکه سیمای نور پخش شد، با بیان اینکه سال ۹۲ مسؤولیت وزارت اطلاعات را بر عهده گرفتم، اظهار کرد: خدا را شاکریم با لطف الهی و توجه امام زمان(عج)، تدبیر رهبر و دعای مردم تا این ساعت با وجود توطئه‌های دشمن در زمینه به چالش کشیدن کشور، امنیت جمهوری اسلامی را حفظ کرده و دشمن آرزوی به چلش کشیدن کشور را به گور برده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم نبود در آینده به چه پست و مسؤولیتی می‌رسیم بلکه مهم این بود در زمان جنگ و انقلاب به تکلیف و وظیفه خود عمل کنیم تا شرمنده خدا، مردم و رهبر نباشیم، اکنون لازم است از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا که حق بزرگی بر گردن ما دارند، قدردانی کنیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مسئله امنیت کشور شوخی‌بردار نیست، گفت: اگر زمان بگذرد ممکن است بر کشور آسیب وارد شود، بنابراین باید در مسائل اطلاعاتی به روز باشیم و به موقع تصمیم بگیریم تا سایه امنیت با یاری سربازان امام زمان(عج) بر کشور نگاه داشته شود.

وی عنوان کرد: از سالی که در مسؤولیت وزارت اطلاعات قرار گرفتیم، سال‌های اول اتفاقات و رخدادهای ضد امنیتی در نوار مرزی جنوب شرق روی داد که ۱۴ نفر به شهادت رسیدند و گروگان‌گیری شمشیرباز بین‌المللی و پنج نفر از سربازان و شهادت بسیجیان و فرهنگیان انجام شد.

علوی یادآور شد: روز به روز اشراف اطلاعاتی جلو رفت، این امر سبب شد امروز چنین اتفاقاتی روی ندهد، امنیت بی‌بدیلی در جمهوری اسلامی حکم‌فرماست، در شرایطی که در کشورهای دور دست اتفاقات ضد امنیتی مشاهده می‌شود و کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، لبنان، کویت، پاکستان، افغانستان و عربستان وضعیت امنیت مناسبی ندارند در جمهوری اسلامی امنیت به برکت الطاف الهی و فعالیت سربازان امام زمان(عج) با همکاری سایر دستگاه‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی پا بر جا است.

وی با بیان اینکه در کشور ارگان‌های مختلف کار اطلاعاتی می‌کنند ولی کار اطلاعاتی وزارت با دیگر ارگان‌ها متفاوت است، گفت: افراد با تجربه و با تحصیلات عالی در این وزارت مشغول فعالیت هستند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: ۱۰ سال دیگر وزارت اطلاعات باید نسبت به اکنون متفاوت باشد، زیرا دنیا از نظر علمی در حال پیشرفت است، توطئه دشمن پیچیده‌تر می‌شود، بنابراین باید با بنیه علمی قوی کار اطلاعاتی دانش‌بنیان انجام دهد.

وی عنوان کرد: کار وزارت اطلاعات با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، نیروها کار حرفه‌ای انجام داده و از نظر اخلاقی مؤدبانه رفتار می‌کنند، زمانی که افرادی می‌گویند از وزارت هستند، ممکن است از عنوان وزارت استفاده نادرست شود، ممکن است افراد از وزارت نباشند یا عضو دستگاه امنیتی نباشند، البته در این بخش بسیاری دستگیر و به دستگاه‌های قضایی تحویل داده شده‌اند.

علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات رفتار پدرانه دارد، گفت: بچه‌هایی که شیطانی می‌کنند از پدر حساب می‌برند و فرزندانی که شیطانی نمی‌کنند تنها به مهر و محبت پدر فکر می‌کنند، حتی نسبت به کسانی که مسیر خطا می‌روند در زمینه‌ای پیش می‌رویم که به مسیر درست هدایت شوند، وزارت اطلاعات به مچ‌گیری نمی‌پردازد بلکه دست‌گیری می‌کند نه اینکه دستگیر کند و مسائل و مشکلات اجتماعی، ‌امنیتی و سیاسی را حل می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه