English

بررسی بحران آب با حضور چیت‌چیان در کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از بررسی بحران آب در کشور با حضور وزیر نیرو در کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی بحران آب با حضور چیت‌چیان در کمیسیون عمران

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا رضایی در تشریح جزییات جلسه امروز دوشنبه(یکم شهریور) کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این جلسه بررسی معضل کمبود آب شرب و همچنین آب کشاورزی با حضور وزیر نیرو صورت گرفت.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آب موجود در کور صرف امور کشاورزی می شود، افزود: با رعایت نشدن الگوی کشت در امور کشاورزی و اینکه ارزش افزوده ای این مهم برای کشور در بر ندارد باید روش مصرف اصلاح شود.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید از طریق اعتبارات بخش خصوصی، خزانه اسلامی و همچنین اعتبارات دولتی مشکل آب شرب شهرها و روستاها را برطرف کند.

رضایی کوچی تصریح کرد: با روند فعلی برداشت های بی رویه در زمینه آب و همچنین عدم مهار آب های زیرزمینی بحران جدی در زمینه تامین آب شرب در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در بحثقانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهرها و روستاها، گفت: هر چند این قانون مصوب شده اما هنوز اجرایی نشده است که این خود عاملی بر هدر رفت منابع آبی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری کاهش میزان بارندگی ها در سال های اخیر، تصریح کرد: در این جلسه وزیر نیرو تاکید بر اصلاح تعرفه های مصرف داشت که ما نیز موافق این مهم با هدف بهینه سازی مصرف هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما موافق پلکانی شدن محاسبه آب های شهری و روستایی هستیم تا به این ترتیب جلوی هدر رفت منابع از این طریق گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی