English

حمایت ایران از تروریسم طنز است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح چرایی و چگونگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دستاوردهای آن در سراسر کشور و حتی در دفاتر و واحدهای خارج از کشور گفت: خوشبختانه به حدّی رسیده که دانشگاه آزاد می‌تواند برای حل مسائل و مشکلات کلان کشور ورود پیدا کند.

حمایت ایران از تروریسم طنز است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اولین برنامه‌ سفر به استان کرمان، پس از مصاحبه در فرودگاه، در نشست صمیمی با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و مدیران استان کرمان، از تدابیر اعتدالی نماینده‌ی ولی فقیه در استان و استاندار کرمان در جهت هم‌افزایی مسوولان همه‌ی بخش‌ها، تشکل کرد و گفت: امیدواریم این هماهنگی و اتحاد برای توسعه‌ استان در سراسر کشور اجرا شود، البته با برنامه‌هایی که قبلاً در گزارش‌ها دیدیم و شنیدیم، به آینده کشور امیدواریم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح چرایی و چگونگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دستاوردهای آن در سراسر کشور و حتی در دفاتر و واحدهای خارج از کشور، گفت: خوشبختانه به حدّی رسیده که دانشگاه آزاد می‌تواند برای حل مسائل و مشکلات کلان کشور ورود پیدا کند.

هاشمی رفسنجانی، با بیان برنامه‌ هفت کشور دنیا برای ساخت نیروگاه جوش هسته‌ای با صنعت ایتر، گفت: به خاطر برجام پذیرفتند که ایران جزو محققان و مجریان این صنعت باشد و از ایران هم پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه آزاد اسلامی در جمع محققان هفت کشور دنیا در فرانسه حضور دارند.

وی با تأکید بر اهمیت صنعت ایتر و مزایای فراوان آن، به خصوص نیروگاهی با جوش هسته‌ای، گفت: ماده‌ی اصلی سوخت این نوع نیروگاه‌ها آب‌های دریاها هستند که به اندازه‌ی کافی وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی، عضویت ایران در جمع آن هفت کشور را فرصتی مناسب و یکی از دستاوردهای برجام دانست و گفت: یکی از افتخارات مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در مسایل هسته‌ای، عضویت جمهوری اسلامی در جمع هفت کشور سازنده‌ی نیروگاه جوش هسته‌ای و صنعت ایتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از کسانی که می‌گویند: «برجام هیچ دستاوردی نداشت، گفت: فقط به مسأله فروش نفت توجه کنید که قبلاً چگونه تحریم بودیم، چگونه می‌فروختیم و الان چگونه می‌فروشیم.

وی افزود: به وضعیت کشتی‌های ایران در روزهای قبل از برجام توجه کنید که به هیچ یک از بنادر دنیا اجازه‌ی ورود نداشتند، ولی امروز بخش قابل توجهی از صادرات و واردات را کشتی‌های جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی، افزایش ایمنی پرواز هواپیماها در ایران را یکی دیگر از دستاوردهای برجام دانست و گفت: سقوط هواپیماها را به یاد آورید و معلوم نیست منتقدان با چه منطقی مخالف به روز شدن هواپیماهای ایرباس و خطوط پروازیی ایران هستند و باز هم علاقه‌مندند از صنعت هواپیمایی کشورهایی استفاده کنیم که مردم ایران خاطرات تلخی از سقوط آنها و مرگ هموطنان دارند.

وی شکست هیمنه‌ تحریم‌ها را کار اساسی دولت دانست و گفت: حالا باید بخش‌های دیگر جامعه، به ویژه بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال وارد شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مانع تراشی برخی از کشورهای عضو مذاکرات هسته‌ای در مسیر اجرای کامل توافقات و شکست کامل تحریم‌ها را غیر دیپلماتیک دانست و گفت: حمایت ایران از تروریسم، در حالی که خود قربانی آن است، طنز است و به جمهوری اسلامی نمی‌چسبد.

وی با بیان این جمله که «تروریست واقعی رژیم غاصب صهیونیستی است»، گفت: ایران از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند که مظلوم‌ترین مردم دنیا هستند و از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند که جلوی اسرائیل به عنوان دولت غاصب تروریستی می‌ایستد.

هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر این نکته که ایران یکی از عوامل اصلی تضعیف تروریست‌ها در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه است، به ماجرای آزادسازی فلوجه اشاره کرد و گفت: آمریکا با هزینه‌های فراوان خیلی تلاش کرد که فلوجه را آزاد کند، اما نتوانست و این ایران بود که با کمک‌ به ارتش عراق، فلوجه را آزاد کرد و حالا نوبت موصل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امنیت ایران را در کانون نا امنی‌های منطقه برای کشورهای دنیا درس دانست و گفت: این امنیت در کنار مجموعه‌ی عوامل مرهون وفاداری مردم به نظام است.

وی با تشریح اتکای همیشگی نظام به مردم در همه‌ی مقاطع مبارزه، پیروزی، تثبیت، دفاع مقدس، دوران سازندگی و دهه‌ اخیر، گفت: اگر چه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با هوشیاری تمام همه‌ی مسائل را زیر نظر دارند، اما بعد مردمی نظام است که ایران را در میان خرمن آتش این‌گونه امن نگه می‌دارد.

هاشمی رفسنجانی، امنیت مثال زدنی کشور را سرمایه‌ ارزشمند دانست و گفت: در سایه‌ این امنیت باید مشکلات دیگر مانند رکود اقتصادی، تورم، بیکاری و عدم فعالیت بخش خصوصی را حل کنیم که یکی از راه‌های آن استفاده درست از نقدینگی بسیار بالا در بانک‌های کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۵ هزار کارخانه در ایران یا تعطیل شدند و یا با ضعف کار می‌کردند»، گفت: اگر از گنجینه‌ی عظیم نقدینگی ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی که تیغی دو لبه برای رکود و رونق اقتصادی است، به عنوان فرصت استفاده می‌کردیم، الان شاهد بیکاری جوانان به ویژه تحصیلکردگان نبودیم.

وی افزود: باید از تجربه‌ی استانداری کرمان در جهت فعالیت بخش خصوصی برای گسترش توسعه‌ی کشور استفاده کنیم.

هاشمی رفسنجانی، حرکت «قلعه گنج» در استان کرمان به سوی رونق اقتصادی را الگویی مناسب برای تکرار در سراسر کشور دانست و گفت: همکاری استانداری، بنیاد مستضعفان و مردم مثلثی از همدلی به وجود آورد که نتیجه آن آسودگی خیال مردم و تعمیق امنیت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دعواهای سیاسی و باندی داخلی، القای شکست برجام و تبلیغ منفی علیه اقدامات دولت را باعثنا امیدی مردم در داخل و تردید سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران دانست و گفت: به جای دعواهای بی‌فایده‌ی سیاسی دست به دست هم دهیم تا مردم را از منابع عظیم و خدادادی ایران بهره‌مند سازیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با مجموعه‌ای از تجربه‌های ارزشمند و دستاوردهای علمی در خدمت نظام اسلامی است تا در همه‌ی استان‌های کشور به کمک مسئولین بیاید.

در آغاز این نشست، آیت‌الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان رزم حسینی، استاندار کرمان، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیرمقدم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و یادآوری سوابق درخشان ایشان در دوران مبارزه، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دوران سازندگی، گزارشی از اوضاع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، علمی و آموزشی استان کرمان و واحدهای دانشگاهی این استان، ارائه کردند.

جعفری گفت: میزبانی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افتخار است که مشاوری امین برای امام(ره) و یاری همدل و صمیمی برای مقام معظم رهبری بودند و هستند.

رزم حسینی نیز گفت: باید از تعابیری که مقام معظم رهبری به عنوان مجتهدی آگاه و عالمی عامل برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کار بردند، در جهت تقویت پایه‌های وحدت کشور استفاده کرد.

میرزاده نیز گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که مورد حمایت مادی و معنوی امام راحل نیز قرار گرفته بود، نهالی کوچک در فضای آموزشی کشور کاشت که امروز شجره‌ طیبه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی