English

نباید مردم را بترسانیم و تحقیرشان کنیم / اگر به مردم توهین و خشن برخورد کنیم مثل پیامبر(ص) عمل نکرده ایم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید به پیامبر(ص) تأسی کنیم، گفت: نباید به مردم توهین کرده و یا تحقیرشان کنیم؛ نباید با مردم خشن برخورد کنیم. اگر مردم را بترسانیم و خشن برخورد کنیم مثل پیامبر(ص) عمل نکرده ایم.

نباید مردم را بترسانیم و تحقیرشان کنیم / اگر به مردم توهین و خشن برخورد کنیم مثل پیامبر(ص) عمل نکرده ایم

به گزارش خبرگزاری موج، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید به پیامبر(ص) تأسی کنیم، گفت: نباید به مردم توهین کرده و یا تحقیرشان کنیم؛ نباید با مردم خشن برخورد کنیم. اگر مردم را بترسانیم و خشن برخورد کنیم مثل پیامبر(ص) عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم چهارمین سال درگذشت آیت الله محی الدین انواری اظهار داشت: خداوند پیامبر(ص) را برای ما اسوه قرار داده است. زمانی این پیامبر برای ما اسوه است که به روش، منش و اخلاق او تأسی کنیم.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تأکید کرد: ما روحانیون مقدم بر بقیه هستیم؛ چون راهنمای بقیه هستیم و می خواهیم بگوییم «العلماء ورثاء الانبیا». وراثت پیامبر در این است که ما را تکریم کنند؟ یا وراثت پیامبر در ابلاغ دین و نمونه بودن در جامعه و جلب انسان ها و گفتن حق و دفاع از حق و تحمل سختی ها برای امر به معروف و نهی از منکر است؟

وی ادامه داد: واقعا فاصله ما با پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام) که خودمان را پیروان آنها می دانیم زیاد است. پیامبر در بین وحشی ترین و خشن ترین انسان ها و انسان های هتاک مبعوثشد. پیامبر هیچ گاه قهر نمی کرد؛ اگر قهر می کرد نمی توانست کاری انجام دهد. پیامبر(ص) از این آدم های وحشی عمار، یار و ابوذر درست می کند.

ناطق نوری با بیان اینکه دیگر مثل استاد شهید مطهری به دنیا نمی آید، افزود: این فیلسوف و متفکر بزرگ برای اینکه بتواند در بین جوانان راه پیدا کند حوزه را رها کرد و به تهران آمد و در دانشکده الهیات مشغول تدریس شد. او برای اینکه بتواند جوانان را هدایت کند خودش را می شکند و پایین می آورد و داستان راستان می نویسد. اینکه شأن ما نیست را نمی دانم چه کسی در آورده است؟ نباید خودمان را تافته جدابافته بدانیم؛ مثلاً بگوییم شأن من نیست سلام کنم یا جلوی کسی بلند شوم.

وی با طرح این سؤال که «اگر پیامبر این طور عمل می کرد می توانست موفق شود؟» ادامه داد: او اسوه است ما باید به او تأسی کنیم. البته بزرگانی داشتیم که می توانیم به آنها تأسی کنیم. خود امام خمینی(س) اسوه است. وقتی در آغاز اولین دوره مجلس شورای اسلامی به دیدار امام رفتیم، فخرالدین حجازی شروع به تجلیل از امام کرد. اولین جمله ای که امام فرمودند این بود که من خوف این دارم آنچه این آقا گفت باورم بیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه خیلی به آیت الله انواری جفا شد و او ناشناخته ماند، نگاه مثبت به جامعه را ویژگی آیت الله انواری دانست و گفت: آیت الله انواری ناشناخته ماند چون اهل داد و فریاد و ادعا نبود. او در دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سخت ترین شکنجه ها را دید. ولی در ارشاد، اخلاق و تواضع واقعا پیرو پیامبر بود. اگر مردم را بترسانیم و خشن برخورد کنیم مثل پیامبر عمل نکرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه