English

آغاز آزمایشات انسانی واکسن کرونا در ترکیه

وزیر صنعت و فناوری ترکیه از آغاز آزمایشات انسانی واکسن کرونا در ترکیه خبر داد و افزود: دانشمندان ترکیه ای تلاش زیادی کرده‌اند و در کار خود در زمینه واکسن و دارو مصمم هستند. تاکنون دو پروژه واکسن مرحله آزمایش حیوانات را به پایان رسانده‌اند.

آغاز آزمایشات انسانی واکسن کرونا در ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیلی صباح، "مصطفی وارانک"(Mustafa Varank) ، وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت: آزمایش‌های بالینی به زودی برای سه واکسن کرونا که در ترکیه توسعه داده شده، آغاز خواهد شد.

وارانک هنگام بازدید از یک شرکت داروسازی که در زمینه تولید واکسن در جنوب شرقی استان آدیامان فعالیت می‌کرد گفت که فرآیندهای بالینی برای سه واکسن در حال انجام است. پس از اتمام مراحل صدور تاییدیه، آنها تولید واکسن برای آزمایشات انسانی را آغاز خواهند کرد.

وی گفت، دانشمندان ترکیه ای تلاش زیادی کرده‌اند و در کار خود در زمینه واکسن و دارو مصمم هستند. تاکنون دو پروژه واکسن مرحله آزمایش حیوانات را به پایان رسانده‌اند.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه افزود، شرکت "وتال" که در آدیامان بازدید کرده است، تحت نظارت دانشمندی از دانشگاه سلجوق در استان مرکزی قونیه به مرحله نهایی آزمایشات حیوانی رسیده است. آنها سپس برای تأییدیه به وزارت بهداشت مراجعه خواهند کرد. بنابراین، ما اکنون در مرحله آزمایش بالینی برای سه واکسن هستیم. همراه با تولید، عرضه انبوه آن نیز مهم است.

وارانک افزود: وتال از جمله شرکت‌هایی است که قادر به تولید انبوه واکسن است.

وزارت بهداشت اکنون در حال ارزیابی واکسن‌هایی است که به مرحله بعدی آزمایشات حیوانی رسیده‌اند. وارانک گفت: ما معتقدیم که به زودی به آزمایش فاز ۱ خواهیم رسید.

در اوایل این ماه ، ترکیه آزمایشات فاز ۳ نهایی یک واکسن آزمایشی چینی کروناویروس را آغاز کرد. این واکسن بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کارمند بهداشتی طی ۱۰ روز تزریق خواهد شد، دوز دوم واکسن نیز ۱۴ روز بعد از واکسن دیگر تزریق می‌شود.

"فاحرتین کوکا"(Fahrettin Koca)  وزیر بهداشت ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که ترکیه همچنین در حال ارزیابی یک درخواست از روسیه برای آزمایشات فاز ۳ برای واکسن ازمایشی آنها است. مقامات ترکیه اخیراً اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس باشد. حدود ۱۸ مطالعه در این کشور در حال انجام است، هشت مورد برای تولید واکسن و ۱۰ مورد برای توسعه دارو است.

طی چند هفته گذشته ترکیه شاهد رشد مجدد میزان مبتلایان به ویروس کرونا بوده است، بطوریکه نرخ عفونت روزانه به آرامی اما به طور مداوم در حال صعود است. وزارت کشور ترکیه هفته گذشته در تلاش برای جلوگیری از افزایش بیشتر مبتلایان، استفاده از ماسک را در تمام استان‌ها اجباری کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه