English

یارانه / یارانه نقدی / یارانه معیشتی / یارانه ۵۲۰ هزار تومانی

یارانه ۵۲۰ هزار تومانی را چجوری دریافت کنیم؟ / نحوه استفاده فوری از یارانه ۵۲۰ هزار تومانی + آموزش ویدئویی

یارانه ۲۹ میلیون ایرانی از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، اما نحوه استفاده و دریافت یارانه ۵۲۰ هزار تومانی چگونه است؟ با ما همراه باشید.

یارانه ۵۲۰ هزار تومانی را چجوری دریافت کنیم؟ / نحوه استفاده فوری از یارانه ۵۲۰ هزار تومانی + آموزش ویدئویی

خبرملت: طرح هدفمندسازی یارانه برای حمایت از قشر کم توان مالی انجام شده و از سال ۱۳۸۹ مبلغی تحت عنوان یارانه به دهک های مختلف پرداخت می شود. مبلغ یارانه نقدی ابتدا ۴۵ هزار تومان بود که در سال ۱۳۹۸ یارانه معیشتی ۴۵ هزار تومانی نیز همراه با آن پرداخت شد. این دو یارانه در ادامه ادغام شدند و مبالغ آن برای برخی دهک ها ۳۰۰ هزار تومان و برای برخی دیگر ۴۰۰ هزار تومان شد. دولت به تازگی اعلام کرده که مبلغ یارانه سه دهک پایین جامعه را به ۵۲۰ هزار تومان افزایش داده است. تازه ترین خبر درباره یارانه را در بخوانید.

دولت به تازگی اعلام کرده که یارانه سه دهک اقتصادی پایین جامعه با ۱۲۰ هزار تومان افزایش، از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

آن‌طور که وزارت کار اعلام کرده، سه دهک اول تا سوم جامعه در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از کالاهای تعیین شده در سبد، می‌توانند از دریافت مابه التفاوت قیمت این کالاها نسبت به سال ۱۴۰۱ (حدود ۱۲۰ هزار تومان) برخوردار شوند.

در ویدئوی زیر نحوه استفاده از یارانه ۵۲۰ هزار تومانی آموزش داده شده است.

یارانه تشویقی برای دهک‌های چهار و پنج جامعه 

در حالیکه پیش از این خانوارهای دهک‌های اول تا سوم با خرید ۵۰ درصد مبلغ یارانه از سبد اعلامی دولت (۱۱ قلم کالا) مشمول افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه‌ می‌شدند، با تسری شمولیت طرح «کالابرگ الکترونیک» به دهک‌های چهارم و پنجم، یارانه این ۲ دهک نیز به شرط خرید نیمی از یارانه‌شان از همین سبد، از ۳۰۰ به ۴۲۰ هزار تومان (۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی) افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، اولین مرحله طرح کالابرگ الکترونیک نیمه اول خرداد ماه امسال اجرا و قرار شد میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول (در این مرحله صرفا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور)، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد.

اما از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از این طرح، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد؛ به طوریکه یارانه سرپرستان خانوار در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه‌ ۴۰۰ هزار تومانی،  120 هزار تومان دیگر افزایش می‌یافت که البته در این مرحله تنها سه دهک اول درآمدی از این «یارانه تشویقی» بهره‌مند شدند.

این درحالیست که سید صولت مرتضوی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به جلسه‌اش با مخبر و مسئولان اقتصادی دولت اعلام کرد: یارانه تشویقی که به سه دهک اول پرداخت می‌شد، در قالب کالابرگ از دوم شهریورماه، به ۵ دهک ارتقاء می‌یابد؛ یعنی دهک چهارم و پنجم هم مشمول این یارانه تشویقی می‌شوند؛ به عبارتی اگر ۵ دهک اول ۵۰ درصد از یارانه‌شان را از طریق کالابرگ از ۱۱ قلم کالایی که تعریف شده است، خریداری کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می‌شوند.

وی این را هم گفت، افرادی که به هر طریقی برای دریافت یارانه یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه (حمایت) مراجعه و اعتراض‌شان را ثبت کنند.

دهک یارانه بگیران تغییر می‌کند

به گفته وزیر رفاه اعتراضات بررسی و پاسخ داده و دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع مجددا بررسی می‌شوند.

مرتضوی ادامه داد: احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت گیرد وجود دارد. اینکه عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد؛ ارزیابی مجدد آزمون وسع انجام و نتایج آن ظرف روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: اکنون هر کسی که در ۵ دهک اول قرار داشته باشد یا در آینده قرار بگیرد، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهد شد.

یارانه نقدی حذف نمی‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحت هیچ شرایطی اراده دولت بر حذف یارانه دهک‌های مشمول یارانه نیست.

سید صولت مرتضوی در حاشیه دیدار با امام جمعه شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مطالبات جمهوری اسلامی ایران که دفاع از مظلومیت کارگران فلسطینی بود با طیب خاطر و صدای بلند در اجلاس سراسری سازمان بین‌المللی کار بیان شد که مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفت و بسیاری از کشور‌ها نیز به این موضوع پرداختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش یارانه مددجویان دستگاه‌های حمایتی، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور، دغدغه سفره مردم است، برای این که به معاش مردم توجه ویژه داشته باشیم، باید دهک‌های کم در آمد جامعه را به واسطه یارانه‌ها حمایت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر