English

خواص خاکشیر / خواص خاکشیر ناشتا

ناشتا خاکشیر با آب گرم بخور! / خواص بینظیر خاکشیر با آب گرم!

خاکشیر از گیاهان بومی ایران است و مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. در این مقاله به خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب، کاهش وزن، یبوست و زنان می‌پردازیم.

ناشتا خاکشیر با آب گرم بخور! / خواص بینظیر خاکشیر با آب گرم!

خواص خاکشیر ناشتا

خاکشیر یا خاکشی نوعی گیاه است که در کوهستان می روید. دانه های خاکشیر در دو رنگ قرمز و قهوه ای موجود هستند اما دانه های قرمز طعم تلخی دارند. احتمالاً به دلیل تأثیر آن در رفع تشنگی، گرمای تابستان و درمان یبوست، با خاکشیر آشنا هستید، اما خواص خاکشیر ناشتا فراتر از این است و در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود. در اینجا خواص خاکشیر ناشتا آورده شده است.

خواص خاکشیر ناشتا با آب گرم

از خواص خاکشیر ناشتا با آب گرم می‌توان در گرفتگی صدا کمک گرفت. مقداری دانه خاکشیر، یک استکان از عرق کاسنی، عرق شاه‌تره و آب گرم را با هم ترکیب کنید، بعد از اینکه دانه های خاکشیر حسابی خیس خورد آن را میل کنید. این شربت التهاب تارهای صوتی را بهبود بخشید و گرفتگی صدا درمان می‌شود.

خواص خاکشیر ناشتا با آب گرم برای جلوگیری از سرماخوردگی و درمان آن مفید است. خاکشیر دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس است و طبع سردی دارد که به کاهش تب نیز کمک می‌کند.

همچنین از خواص خاکشیر ناشتا با آب گرم و عسل می‌توان در رفع ضعف جسمی بهره گرفت.

خواص خاکشیر ناشتا برای پوست

  • درمان آکنه: از خواص خاکشیر ناشتا برای پوست می‌توان به درمان آکنه اشاره کرد. خاصیت ضد باکتریایی خاکشیر، پوست را تمیز می کند و جوش ها را از بین می برد. برای درمان جوش ها حداقل به مدت 3 هفته شربت تهیه شده از خاکشیر را به همراه عرق کاسنی بنوشید. برای تهیه این شربت، 2 قاشق غذاخوری دانه های خاکشیر را با نصف لیوان آب خیس کرده و نصف لیوان عرق کاسنی ترکیب کنید.
  • درمان لک های پوستی: خواص خاکشیر ناشتا به درمان لکه های پوستی نیز کمک می‌کند. پوست ما بیش از سایر قسمت های بدن در معرض محیط قرار می گیرد. برای از بین بردن لکه های صورت روزانه یک لیوان شربت خاکشیر ناشتا بنوشید. مصرف مداوم این شربت به مدت 3 هفته به رفع لک های پوستی کمک می کند.

خواص خاکشیر ناشتا برای لاغری

خواص خاکشیر ناشتا برای لاغری انکار ناپذیر است. برای کاهش وزن هر روز صبح در یک لیوان آب ولرم یک قاشق غذاخوری از دانه های شسته شده را برای صبحانه حل کرده و شیرین کرده و بنوشید. این دانه ها باعث بهبود حرکات روده شده و با پاکسازی روده میزان دفع چربی را افزایش می‌دهد.

خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب

خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب به خاطر خاصیت پاکسازی و سم زدایی کبد و صفرا است. به این منظور باید مقداری دانه خاکشیر را با آب پنیر ترکیب کرده و به صورت ناشتا میل کنید، این کار موجب باز شدن مسیرهای کبد از جمله سودا می‌شود.

خواص خاکشیر ناشتا برای معده

خواص خاکشیر ناشتا برای معده ثابت شده است. اگر به دنبال راهی موثر برای تقویت معده هستید هر روز صبح برای صبحانه یک لیوان شربت خاکشیر و شیر بنوشید. این شربت باعث تقویت معده و مصرف آن به تدریج منجر به افزایش وزن می شود.

خواص خاکشیر ناشتا برای یبوست

طب سنتی بر خواص خاکشیر ناشتا برای یبوست تاکید بسیار دارد. هنگامی که حرکات روده کاهش یافته یا نامنظم است. در طب سنتی برای درمان یبوست نوشیدن شربت خاکشیر ناشتا توصیه می شود. شربت خاکشیر اگر با آب گرم تهیه شود خاصیت ملین دارد و برای درمان یبوست مفید است. دو قاشق غذاخوری دانه های خاکشیر را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و هر روز صبح و شب یک لیوان از این شربت را بنوشید.

خواص خاکشیر ناشتا برای زنان

 

از مهمترین خواص خاکشیر ناشتا برای زنان می‌توان به کمک به زایمان طبیعی اشاره کرد. مصرف دانه‌های خاکشیر در اواخر بارداری به باز شدن دهانه رحم کمک می کند و روند زایمان طبیعی را تسهیل می کند.

از دیگر خواص خاکشیر ناشتا برای زنان می‌توان به بهبود وضعیت پوست مو اشاره کرد. در طب سنتی علت شوره سر را اختلال در عملکرد کبد می دانند. اگر کبد نتواند مواد زائد را به روش های معمول دفع کند، ممکن است این مواد را به روش های غیرعادی مانند پوست سر دفع کند و در نتیجه شوره سر ایجاد شود. مصرف خاکشیر ناشتا کبد را بهبود می بخشد و به درمان شوره سر کمک می کند. برای درمان شوره سر روزانه 2 تا 3 لیوان شربت خاکشیر بنوشید.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله با عنوان معرفی خواص خاکشیر ناشتا برای معده، کبد چرب، زنان، یبوست و … مورد پسند شما واقع شده باشد. با وجود خواص مفید این گیاه باید از خواص مضر آن نیز آگاه بود و از مصرف بیش از اندازه آن، به خصوص توسط زنان باردار پیشگیری کرد. اگر نظر و تجربه‌ای در خصوص مصرف خاکشیر دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر