English

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان | اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت

اگر به دنبال اقامت در کشور عمان هستید، قطعا ثبت شرکت در عمان، یکی از بهترین راه‌های دست‌یابی به اقامت آن است.

ثبت شرکت در عمان | اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت

اگر به دنبال اقامت در کشور عمان هستید، قطعا ثبت شرکت در عمان، یکی از بهترین راه‌های دست‌یابی به اقامت آن است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، قانونی در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، توسط دولت عمان تغییر کرد؛‌ این تغییر قانون باعث شده که هر فرد خارجی، با سرمایه‌گذاری در عمان،‌ امکان اخذ اقامت این کشور را داشته باشد. حال اگر به این نوع سرمایه‌گذاری علاقه‌مند شدید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

آیا کسب اقامت عمان آسان است؟‌

ممکن است با خود تصور کنید که با ثبت شرکت در عمان به آسانی می‌توانید از اقامت دائم در این کشور برخوردار شوید؛ اما این تصوری غلط است! کسب اقامت دائم در هیچ کشوری،‌ به خصوص عمان کار ساده‌ای نیست؛ شما با ثبت شرکت در این کشور،‌ ابتدا فقط می‌توانید از اقامت سه ساله برخوردار شوید. پس از پایان سه سال اول،‌ اگر تمام قوانین شهروندی کشور عمان را رعایت کرده بودید و هیچ‌گونه تخلفات مالی هم نداشتید،‌ می‌توانید مجدد، اقامت سه ساله در این کشور را دریافت کنید. در ادامه هم اقامت شما هر سه سال قابلیت تمدید دارد.

ثبت شرکت در عمان چقدر هزینه نیاز دارد؟‌

اگرچه این نوع اقامت در عمان فرصتی طلایی به‌شمار می‌رود،‌ اما ثبت شرکت در این کشور با هزینه‌‌هایی نیز همراه است و شما برای این کار نیاز به سرمایه اولیه دارید. شاید برایتان سوال شده باشد که ثبت شرکت چقدر هزینه می‌برد؟ در خصوص این سوال باید گفت که هزینه ثبت شرکت، شامل مواردی مانند واریزی‌های دولتی، هزینه سجل تجاری و هزینه اقامت فرد می‌شود که نسبت به درجه شرکت ثبت شده، متفاوت است. امروزه رایج‌ترین شرکت‌هایی که در عمان ثبت می‌شوند،‌ شرکت‌های درجه ممتاز و شرکت درجه (A) است که در ادامه به شرح آن‌‌ها می‌پردازیم.

شرکت درجه ممتاز

شرکت درجه ممتاز به صاحبان کسب‌وکارهایی پیشنهاد می‌شود که زمینه کاری آن‌ها مرتبط با شرکت در مناقصات دولتی است. این دسته از صاحبان کار، علاوه بر فعالیت در این زمینه، باید سالانه از گردش مالی قابل توجهی هم برخوردار باشند. هزینه ثبت شرکت درجه ممتاز در عمان،‌ برابر با ۷۰۰۰ ریال عمان است. مدت زمان ثبت شرکت تا صدور ویزا،‌ بین سه هفته الی یک ماه زمان می‌برد.

پس از ثبت شرکت در عمان، ۶ نفر از صاحبان اصلی شرکت می‌توانند همراه با خا‌نواده خود، اقامت عمان را اخذ کنند.

شرکت درجه (A)

اگر به دنبال گزینه‌ای کم هزینه‌تر هستید،‌ شرکت‌ درجه (A) گزینه‌ای مناسب برای شما است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شرکت‌ درجه (A) از تمامی مزایای شرکت درجه ممتاز،‌ به غیر از مجوز ورود در مناقصات دولتی برخوردار است؛ اما نکته مثبت ثبت این نوع شرکت،‌ هزینه کمتر‌ آن است.

هزینه ثبت شرکت درجه (A)،‌ تنها ۶۲۰۰ ریال عمان بوده و تمام فرایند آن در سه هفته الی یک ماه قابل انجام است. در این نوع شرکت،‌ ۴ نفر به عنوان شریک اصلی شرکت،‌ به همراه خانواده‌شان می‌توانند از اقامت عمان برخوردار شوند.

مزایای ثبت شرکت در عمان

همانطور که می‌دانید امروزه انجام فعالیت‌های اقتصادی و ثبت شرکت در کشور عمان، متقاضیان بسیار زیادی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تصمیم به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کشور عمان را دارید، خوب است از مزایای ثبت شرکت در این کشور نیز اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه این مقاله به چند مورد از مهم‌ترین مزایای این نوع سرمایه‌گذاری اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نیروی کار ارزان

دریافت مالکیت ۱۰۰ درصد ثبت شرکت بدون شریک عمانی

امکان استفاده از تجارت آزاد در کشورها

معاف شدن از پرداخت مالیات

برخورداری از طرح‌های حمایتی متنوع

انتقال رایگان سرمایه و سود

امکان واردات ماشین آلات و تجهیزات بدون عوارض

نکاتی که قبل از ثبت شرکت در عمان باید بدانید!

قبل از انجام هر کاری نیاز است که برخی از نکات مهم را با هم مرور کنیم؛ نکاتی که در ثبت شرکت و اقامت شما می‌توانند تاثیرگذار باشند.

یکی از نکاتی که در خصوص ثبت شرکت باید توجه کنید، این است که شرکت ثبت‌شده باید شرکتی فعال باشد. شرکت شما باید سالانه از میزان گردش مالی مشخصی برخوردار باشد، تا شرکتی صوری تلقی نشود. البته باید افزود که در سال‌های اولیه سرمایه‌گذاری، در شرکت‌های ثبتی به خصوص شرکت درجه (A)، نیازی به ارائه گردش مالی عظیمی نیست. علاوه بر این موضوع، شرکت ثبت شده،‌ در سه سال اول فعالیت خود،‌ از هر گونه پرداخت مالیات معاف است.

برای ثبت شرکت در عمان،‌ مهم نیست که از تابعیت کدام کشور برخوردارید،‌ اما قوانینی وضع شده که باید به آن‌ها توجه کنید. در عمان قانونی وجود دارد که بیانگر این است که برای ثبت شرکت تنها می‌توانید از نامی عربی استفاده کنید. این قانون به همین‌جا محدود نمی‌شود و حتی برای اسم‌های عربی هم شرایط خاصی وجود دارد.

درست است که برای ثبت شرکت در این کشور، نیازی به بلوکه کردن مبلغ خاصی ندارید؛ اما هنگام اخذ ویزا، نیاز به مقدار مشخصی سرمایه دارید که با توجه به قوانین روز این کشور و با توجه به نوسان نرخ ارز، متغیر است.

مراحل ثبت شرکت در عمان

حال که تصمیم به ثبت شرکت در کشور این کشور گرفته‌اید، باید به صورت کامل با مراحل این کار آشنا شوید. در این بخش مقاله می‌خواهیم این مراحل را به صورت گام به گام برای شما عنوان کنیم.

انتخاب نام شرکت: در قدم اول برای ثبت شرکت در عمان، باید فرم درخواست خود را تکمیل کرده و به همراه مدارک اولیه به اداره صنعت و تجارت این کشور ارسال کنید.

ارائه اسناد شرکت: پس از ثبت نام شرکت، باید اسناد سهام‌داران شرکت و اساس‌نامه مربوطه را به اداره صنعت و تجارت ارسال کنید.

ثبت شرکت در اتاق بازرگانی عمان: برای به رسمیت شناخته شدن شرکت، باید پس از ثبت در MCI، آن را در اتاق بازرگانی نیز به ثبت برسانید.

تاییدات لازم برخی از مصوبه‌ها: در این مرحله برای راه‌اندازی بیزنس مورد نظر و شروع فعالیت شرکت، کافی است برخی از مصوبه‌ها توسط ادارات عمان تایید شوند.

مهر شرکت: در مرحله آخر باید برای انجام قراردادها و خرید و فروش، مهر شرکت را تهیه کنید.

مهاجرت

برای ثبت شرکت در عمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای ثبت شرکت در کشور عمان،‌ نیاز به مدارک فراوانی مانند مدرک زبان یا سابقه کار دارند؛‌ در صورتی که این یک تصور اشتباه است! برای ثبت شرکت در این کشور، شما تنها نیاز به دو مدرک دارید که آن مدرک‌ها،‌ گواهی عدم سوء پیشینه و پاسپورت شرکای اصلی هستند.

البته اگر در زمینه‌‌ای تخصصی فعالیت می‌کنید، نیاز دارید که مدارکی برای اخذ مجوز ثبت شرکت ارائه دهید. حتی ممکن است که ارائه مدرک کافی نباشد و برای تایید تخصصتان، از شما آزمونی گرفته شود.

برای کسب اقامت در عمان،‌ نیازی به مدرک زبان انگلیسی و عربی ندارید،‌ اما آگاه بودن به زبان انگلیسی و عربی می‌تواند در زندگی و کار شما تاثیرگذار باشد؛‌ پس برنامه‌ای هم برای آن در نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله به ثبت شرکت در عمان و اخذ اقامت از طریق آن پرداختیم و با برخی از شرایط این نوع اخذ اقامت آشنا شدیم. اما اگر می‌خواهید بیشتر و بیشتر با عمان آشنا شوید و شناخت جزئی تری نسبت به این کشور داشته باشید، یا اینکه علاقمندید تا از طریق خرید ملک به در این کشور اقامت کنید، می‌توانید با مطالعه مقاله «خرید ملک در عمان و ترکیه | مقایسه شرایط خرید ملک در عمان و ترکیه» هم با وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور بیشتر آشنا شوید و هم با یک مقایسه دقیق، مزایای عمان ناشناخته را با کشور شناخته شده‌ای چون ترکیه مقایسه کنید.

همچنین برای اینکه با شیوه های مختلف مهاجرت در کشورهای مختلف آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم گشت و گذار در وبسایت موسسه مهاجرتی رسا را از دست ندهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی