English

بدون این وسایل چمدان سفر نبندید!

لیست وسایل سفر ضروری که باید برای پک کردن آماده کنید کاملا وابسته به نوع و مقصود سفر شما است؛ چراکه وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی با لوازمی که برای مأموریت کاری لازم است بسیار متفاوتند.

بدون این وسایل چمدان سفر نبندید!
به گزارش خبرگزاری موج

، لیست وسایل سفر ضروری که باید برای پک کردن آماده کنید کاملا وابسته به نوع و مقصود سفر شما است؛ چراکه وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی با لوازمی که برای مأموریت کاری لازم است بسیار متفاوتند.علاوه بر کانسپت که تعیین‌کننده  اقلام وسایل سفر است، اینکه با چه وسیله‌ای قصد سفر دارید هم در محتویات چمدان تاثیرگذار است. برای درک بهتر این موضوع، کافیست یک لحظه این تصویر خنده‌دار را در ذهن بسازید که مسافر جلویی شما در گیت چک کردن بلیط، بقچه لحاف و تشک خود را برای رد شدن از گیت روی میز می‌گذارد.

 

لوازم  ضروری سفر

بنابراین چه در حال بستن چمدان برای یک سفر بین‌المللی یا یک پرواز طولانی باشید و چه بخواهید به سفری کوتاه و داخلی بروید باید بدانید قبل از بستن چمدان چک لیست  وسایل سفر متناسب با نوع مسافرت خود را حتما چک کنید. لوازمی وجود دارد که هرگز نباید بدون آن‌ها سفر کنید؛ اما از طرفی دیگر اگر هر بار که به مسافرت می‌روید چمدان خود را بیش‌ازحد پر می‌کنید و برای بستن چمدان خود مشکل دارید نشانه این است که شما نمی‌دانید باید چه چیزهایی را در لیست لوازم سفر خود بگنجانید. در ادامه با مدیسه همراه باشید و جامع‌ترین چک‌لیست وسایل سفر را برای خود ذخیره کنید تا دفعه بعدی که قصد سفر داشتید، برای جمع‌کردن وسایل سفر ضروری خود دچار سر درگمی نشوید.

 

 

نکات مهم بستن چمدان مسافرت

اولین قدم شما قبل از آماده کردن وسایل سفر و بستن چمدان این است که تصمیم بگیرید آیا به چمدان بزرگی نیاز دارید یا فقط یک ساک دستی با خود می‌برید و سپس بر اساس آن مقدار وسایل سفر موردنیاز خود را تعیین کنید. اگر اهل سبک سفر کردن هستید، روی انتخاب لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی تمرکز کنید؛ چرا که این رنگ‌ها با طیف وسیعی از رنگ‌ها ست می‌شوند و در طی مسافرت هم می‌توانید خوش‌تیپ به نظر برسید. سعی کنید لباس‌ها و آیتم‌هایی که انتخاب می‌کنید ساده و کلاسیک باشند تا برای ترکیب کردن با یکدیگر به دردسر نیوفتید. همچنین بهتر است که روی آیتم‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که چند کاربرد متفاوت دارند؛ مثلاً لباس‌های چندمنظوره، کلاه‌های تا شونده، پارچه‌های خود خشک‌شونده، لباس‌های دافع حشرات، پیراهن‌های مقاوم در برابر چروک، لباس‌ها و زیرپوش‌های سریع خشک‌شونده، کفش‌های کتانی، پتوهای حوله‌ای و ژاکت‌های فشرده شونده.

هنگام تنظیم لیست وسایل سفر خود، باید طول سفر را در نظر داشته باشید. برای یک سفر کوتاه‌ (سه تا پنج روز)، احتمالاً می‌توانید با لوازمی مثل یک عدد لباس‌زیر و جوراب برای هر روز، یک لباس‌خواب، یک تا دو لباس مجلسی، یک یا دو عدد لباس ورزشی یا یک تا دو لباس غیررسمی سر کنید؛ اما برای یک سفر طولانی‌تر (بیش از یک هفته)، طبیعتاً به لباس‌های بیشتری نیاز دارید. اگر بتوانید در طی مسافرت لباس‌هایتان را بشویید، احتمالاً می‌توانید با وسایل سفر کمتری همراه داشته باشید.

پیش از هر سفری حتماً چک‌لیستی از لوازم ضروری خود آماده کنید. اگر به یک تور گروهی سازمان‌دهی شده می‌روید، به‌احتمال‌زیاد لیست لوازم سفر موردنیاز را از ارائه‌دهنده تور دریافت خواهید کرد که برنامه‌ریزی سفر رابرای شما آسان‌تر می‌کند؛ اما اگر نه تحقیقات خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. یک نکته کاربردی این است که به لوکیشن ها در عکس‌های اینستاگرام سری بزنید و ببینید افراد اغلب چه لباسی در آن منطقه می‌پوشند.

خرید انواع ساک و چمدان

بستن چمدان مسافرت

چک‌لیست وسایل سفر ضروری

چک‌لیست لباس

هنگام بستن چمدان و آماده‌سازی وسایل سفر برای مسافرت، مهم‌ترین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید طول سفر، آب‌وهوا و هر لباس یا وسیله غیراستانداردی است که ممکن است در سفر خود به آن نیاز داشته باشید. گاهی ممکن است نیاز  باشد که به محض رسیدن به مقصد بنابه تغییر آب و هوا یا تغییر فرهنگ منطقه نیاز به تعویض لباس داشته باشید؛ پس باید دوراندیشی خود را به کار بگیرید و برای اینکه مجبور نباشید چمدان‌های بزرگ  وسایل سفر خود را بهم‌ریخته کنید، آیتم‌های موردنیاز را در کیف دستی نزدیک خود همراه داشته باشید.

سعی کنید از قبل استایل‌های لایه لایه برای روزهای سفر خود انتخاب کنید تا در صورت گرم و سرد شدن هوا این قابلیت را داشته باشید که لباسی کم یا اضافه کنید و از لذت سفرتان کم نشود.

 

چک لیست لوازم بهداشتی

چه یک داروی مهم باشد و یا رژ لب موردعلاقه‌تان را فراموش کنید، جا گذاشتن هر نوع لوازمی که به آن نیاز دارید می‌تواند از احساسی ناخوشایند گرفته تا یک مشکل جدی برای شما پیش بیاورد. حتماً در ابتدای چک لیست مهمترین وسایل سفر خود اقلامی مانند دارو سایر مواردی که ممکن است در طول سفر نتوانید آن‌ها را خریداری کنید را یادداشت کنید. یک ایده خوب برای حمل لوازم بهداشتی استفاده از ظروف کوچک برای لوازم حمام و یا کرم‌ها است تا دیگر لازم نباشد که بطری بزرگ شامپو یا لوسیون‌های سنگین را همراه خود بکشانید. که اگر مواردی مانند مسواک یا تیغ اصلاح را فراموش کردید، نگران نباشید. معمولاً می‌توانید با بخش پذیرش در هتل تماس بگیرید و نوع یک‌بارمصرف آن را دریافت کنید.

چک لیست اقلام متفرقه‌ای که وجودشان در اقلام وسایل سفر خیال شما را آسوده می‌کند.

تلفن همراه

لپ تاپ / تبلت

فیلم/کارت حافظه

لیست داروها

اطلاعات مقصد

پاور بانک

لیست تلفن‌های تماس‌های اضطراری

کپی مدارک شناسایی

 

لوازم سفر

دسته‌ای از وسایل سفر که در حین مسافرت باید در کیف یا چمدان دستی حمل شوند.

کتاب یا کتاب الکترونیکی

هدفون

پتوی مسافرتی

بالش مسافرتی

چشم‌بند

بالم لب

دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده

تنقلات، خوراک مختصر

بطری آب

داروهای حین پرواز

دوربین

پاسپورت/ویزا/شناسنامه

ضدعفونی کننده دست

آدامس

پول نقد

کارت‌های اعتباری / خودپرداز

کارت‌های بیمه

برنامه سفر

نقشه‌ها/مسیرها

عینک

عینک آفتابی

کلید خانه

 

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

سفرهای جاده‌ای جزو پرطرفدارترین سفرهاست و به دلیل راحتی و در دسترس بودن معمولا گزینه اول هر کسی که قصد سفر می‌کند، است. در این نوع سفر اولین چیزی که حتما باید به خاطر داشته باشید؛ پوشیدن لباس‌های نخی و نازک است چراکه باید برای مدت طولانی بدون حرکت روی صندلی ماشین بنشینید. علاوه بر لوازم شخصی که در تمام سفرها لازم و ضروری هستند، لیست زیر شامل مهم‌ترین لوازم سفر با ماشین است.

گواهینامه رانندگی و دفترچه بیمه تمام سرنشین‌ها

جعبه کمک‌های اولیه

لاستیک یدک و لوازم مورد نیاز برای تعویض تایر

جامپ استارتر خودرو

بالش مسافرتی

مودم همراه

فندکی شارژر

پایه نگه‌دارنده گوشی موبایل

فلاسک چای و آب

زیرانداز و صندلی تاشو

داروهای ضد تهوع

چراغ قوه

ماساژور پا (برای جلوگیری از ورم کردن)

صفحه‌های دودی رنگ شیشه ماشین (برای کاهش آسیب نور فرابنفش خورشید)

کیسه زباله مخصوص ماشین

اسنک‌ها و تنقلات سالم

پول نقد

نظم‌دهنده مخصوص ماشین

خوشبو کننده ماشین

آخرین کاری که بعد از جادادن وسایل سفر در صندوق ماشین و قبل از استارت زدن و شروع یک ماجراجویی جذاب می‌کنید دانلود نقشه‎‌های مقصد مورد نظر و نواحی اطراف آن است که در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید از مسیر خود خارج نشوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه