English

نحوه درست پخت شلغم

شلغم ازجمله سبزیجات پرخاصیتی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این خوراکی پرخاصیت مزه خاصی ندارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را به‌تنهایی مصرف کنند؛ بنابراین استفاده از شلغم در سوپ و آش موجب می‌شود تا بوی بد شلغم گرفته شود و خوردن آن دلپذیرتر باشد.

نحوه درست پخت شلغم

به گزارش خبرگزاری موج، شلغم ازجمله سبزیجات بسیار پر خاصیتی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، فولات، فسفر، کلسیم و مقادیری از ویتامین c است و برای درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و به صورت پخته یا خام مصرف می‌شود.

خوردن شلغم به تنهایی بسیار خاصیت دارد و به خصوص برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. پختن شغلم نیاز به رعایت نکات خاصی دارد، وگرنه مزه آب می‌گیرد و قابل خوردن نیست. مثلا بعضی‌ها شلغم را داخل یک قابلمه پر از آب می‌اندازند و روی حرارت می‌گذارند تا بپزد. اما با روشی که ما در اینجا می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم، می‌توانید شلغم خوشمزه و مقوی بپزید که هم طعم خوبی دارد و هم خاصیتش بیشتر می‌شود. هنگام خرید شلغم توجه داشته باشید که شلغم‌های ریز و سفت را انتخاب کنید. شلغم درشت یا شلغمی که نرم باشد، مناسب نیست. اگر دوست دارید شلغم خوشمزه بپزید، در دامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

شلغم: به میزان لازم
آب: به میزان لازم

طرز تهیه

برای پختن شلغم اول باید شلغم‌ها را خوب بشویید و سر و ته آنها را با چاقو ببرید. حالا چند کیسه فریزر تمیز بردارید و داخل هر کیسه سه عدد شلغم بگذارید و در کیسه را خوب گره بزنید. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و آن را تا نیمه از آب پر کنید. حالا کیسه‌های شلغم را داخل قابلمه بگذارید و درب قابلمه را ببندید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید؛ سپس حرارت را کم کنید و اجازه بدهید شلغم‌ها حدود یک ساعت با حرارت کم بجوشد تا بپزد. در آخر کیسه‌های شلغم را از قابلمه خارج کنید و در آن را باز کنید و شلغم‌ها را بیرون بیاورید. می‌بینید که شلغم حسابی پخته و له شده است. با این روش شلغم بسیار خوشمزه می‌شود. آبی که داخل کیسه‌ها جمع شده است نیز برای سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفید است، پس آن را دور نریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه