English

چند پیشنهاد برای یک عصرانه پاییزی خانوادگی

برای خلق یک روز خاص نیاز به کار‌های بزرگ نیست و گاهی فقط با یک تنوع غذایی ساده می‌توانید حال خوب را به خانواده هدیه دهید.

چند پیشنهاد برای یک عصرانه پاییزی خانوادگی

به گزارش خبرگزاری موج، پاییز همیشه پر از شگفتانه است. از هوای دمدمی مزاجش گرفته تا بازی رنگ‌ها و خوراکی‌های جذابش که همه با هم می‌توانند خالق خاطراتی به یاد ماندنی باشند. شما هم اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از خوراکی‌های پاییزی ببرید و عصرهای خاص و متفاوتی را برای خانواده رقم بزنید، میان وعده‌های پیشنهادی ما را از دست ندهید. 

 

پنکیک لبو؛ هم فال و هم تماشا
یک شیرینی خاص با یک فنجان چای داغ از پرطرفدارترین عصرانه‌هایی است که خانواده را دور هم جمع می‌کند و به هیچ عنوان نمی‌شود قید آن را زد، اما چه بهتر که خودمان برای تهیه یک شیرینی ساده، فوری، کم خرج و البته پرخاصیت دست به کار شویم.

بدون شک پنکیک ها، همه این محاسن را با هم دارند و به شدت موردعلاقه بچه‌ها هستند، خصوصا اگر یک پنکیک خوش رنگ با طعم لبو داشته باشید و خواص بی‌نظیری چون کلسیم، ویتامین k، آهن، منگنز، مس، پتاسیم، و منیزیم و… را نصیب آن‌ها کنید. 

عصرانه

این پنکیک با یک عدد تخم مرغ، یک پیمانه آرد، نصف پیمانه شیر، یک پیمانه پوره لبو، یک قاشق چایخوری بکینگ پودر، نصف قاشق چایخوری وانیل و دوقاشق غذاخوری عسل آماده می‌شود که البته بنا به ذائقه خانواده می‌توانید میزان عسل را کم یا زیاد کنید. اما مراحل پخت؛

ابتدا تخم مرغ را هم بزنید و مواد را به همان ترتیبی که برایتان گفتیم اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. در مرحله بعد، تابه را با کمی روغن چرب کرده و اجازه دهید به خوبی داغ شود؛ حالا یک قاشق غذاخوری از مواد پنکیک داخل تابه با شعله ملایم بریزید و صبر کنید تا پنکیک به حباب زدن بیفتد، وقتی حباب‌ها روی پنکیک را گرفتند، وقت آن است تا پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی پف کند. وقتی تمام پنکیک‌ها آماده شد، آن را داخل ظرف چیده و با هر نوع میوه‌ای که در منزل دارید، تزیین کنید. البته اگر تمایل داشته باشید، شیره انگور، عسل گرم و یا سس‌های میوه‌ای هم می‌توانند طعم خوبی به پنکیک‌هایتان بدهند. 

 

کدوحلوایی کاراملی؛ ساده و پرخاصیت 
گرچه در وصف خواص کدوحلوایی می‌توان طومار بلندبالایی تهیه کرد و آن را در لیست اصلی‌ترین مرهم گلودردهای فصلی گنجاند اما با این حال درست کردن این تنبل‌های پرخاصیت برای بسیاری از خانم‌های خانه، چالشی بزرگ است که در اینجا می‌خواهیم از ساده‌ترین شیوه طبخ آن برایتان بگوییم تا یک عصرانه ساده و پرخاصیت برای خانواده داشته باشید. 

ابتدا کدو حلوایی را به خوبی بشویید و سپس آن را به شکل مکعب‌های کوچک برش دهید. حالا مقدار بسیار کمی روغن داخل تابه ریخته و اجازه دهید تا کدوها روی شعله ملایم کمی تفت خورده و نرم شوند. در همین حین، نصف استکان شیره انگور یا عسل را با نصف لیوان آب جوشیده ولرم به خوبی هم زده و روی کدوها بریزید. یک عدد چوب دارچین، دو عدد هل و دو قاشق گلاب هم داخل تابه بریزید و حدود نیم ساعت اجازه دهید تا کدوها به خوبی بپزند اما له نشوند. وقتی مایع داخل تابه به حالت کاراملی درآمد، می‌توانید کدوها را داخل ظرف موردنظر چیده، شهد داخل تابه را روی آن ریخته و نهایتا با مقداری مغز گردو و یا خلال پسته و بادام تزیین کنید. 

 

سالادگل کلم؛ معجونی از سبزیجات رنگارنگ
شاید گل کلم به غیر از شور و ترشی، جای چندانی در سبد غذایی ما نداشته باشد اما این سبزی پرخاصیت پاییزی، به سبب داشتن ویتامین‌ها و املاح معدنی ارزشمندش از جمله ویتامین c و k، نقش مهمی در تامین سلامت اعضای خانواده ایفا می‌کند و نباید فرصت خوردنش را از دست داد؛ مثلا می‌توانید با یک سالاد گل کلم خوش خوراک، خانواده را به یک میان وعده متفاوت مهمان کنید. 

برای درست کردن سالاد گل کلم به طورکل محدودیتی برای ترکیب سبزیجات ندارید اما در سالاد موردنظر ما به یک کل گلم کوچک، یک عدد کلم بروکلی، دو عدد هویج، مقدار کمی کلم قرمز، یک لیوان ذرت پخته شده و ۳ عدد خیارشور نیاز است. در قدم اول باید گل کلم، کلم بروکلی و هویج‌های مکعبی خرد شده را به مدت ۱۰ دقیقه بخارپز کنید تا بافتشان کمی نرم شود، سپس آن‌ها را با بقیه مواد مخلوط کنید و بروید سراغ یک سس ساده. ۳ قاشق سس مایونز را با یک لیوان ماست چکیده، مقداری آبلیمو، نمک، فلفل و آویشن مخلوط کرده و به سالاد اضافه کنید. سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا جا بیفتد. مطمئن باشید این سالاد مغذی و خوش رنگ و رو، نظر همه را جلب خواهد کرد. 

عصرانه

 

مسقطی انار؛ تجربه‌ای خاص‌تر از همیشه
بچه‌ها عاشق دسر ها و ژل‌های رنگی رنگی هستند که معمولا هم این دسرها را به طور آماده و با کلی رنگ و مواد افزودنی تهیه می‌کنیم، اما این بار می‌توانید خودتان دست به کار شده و با تهیه یک دسر متفاوت اناری، میان وعده‌ای سالم و مقوی برای خانواده تدارک ببینید؛ دسری به اسم بچه‌ها و به کام همه اهل خانه!

انار جای بحث ندارد و در وصفش همین بس که نامش در قرآن آمده و میوه‌ای بهشتی تمام عیار شناخته می‌شود. ماده اصلی دیگر هم نشاسته است که گزینه خوبی برای میان وعده به شمار می‌رود. 

اما شیوه تهیه مسقطی انار؛ ابتدا یک پیمانه نشاسته را در یک پیمانه آب سرد به خوبی حل کنید. سپس ۴ پیمانه آب انار و دو پیمانه شکر را به آن اضافه کرده و روی شعله ملایم به قدری هم بزنید تا به غلظت برسد. حالا کف قالب را کمی چرب کرده و مسقطی را داخل آن ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید. هروقت مسطقی خودش را به خوبی گرفت، می‌توانید قالب را برگردانده و روی آن را با دانه‌های انار تزیین کنید. 

 

بورانی اسفناج؛ یک میان وعده سبک اما کامل
اگر فکر می‌کنید، خانواده به یک عصرانه نیاز دارد اما از طرفی نمی‌خواهید اشتهایشان برای شام کور شود، بورانی ماست و اسفناج، گزینه ایده آلی است. به خصوص اینکه متخصصان طب سنتی استفاده از ماست را به عنوان یک میان وعده توصیه می‌کنند نه یک همراه پای سفره‌های غذا. میزان ویتامین A، k، c و همچنین پتانسیم، فیبر و ید در اسفناج به قدری زیاد است که حتی بر آهن آن می‌چربد، پس این سبزی پرخاصیت را دست کم نگیرید. 

عصرانه

برای درست کردن این بورانی، ابتدا باید نیم کیلو اسفناج را به مدت نیم ساعت و بدون اضافه کردن آب بپزید و بعد از آنکه خنک شد، ساطوری و یا با گوشکوب معمولی و نه برقی له کنید. دو حبه سیر داخل آن رنده کرده و یک کاسه ماست و چند عدد گردوی درشت خرد شده را به آن بیفزایید. برای تزیین بورانی می‌توانید از تکه‌های اسفناج یا گردو استفاده کنید. ضمنا نگران سردی ماست نباشید، چون سیر و گردو به خوبی می‌تواند سرمای ماست را خنثی کنند. سرو بورانی اسفناج با مقداری نان خشک طعم دار و مغزدار، عصرانه کاملی به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه