English

آداب خواستگاری؛

مهم ترین نکات قبل از مراسم خواستگاری/نکات خواستگاری مخصوص خانواده پسر و دختر

در مراسم خواستگاری که از روزهای مهم دختر و پسر است، رعایت برخی نکات ضروری بوده و اهمیت دارد و نشانه شخصیت خانواده ها و نشان از فرهنگ آنان دارد.

مهم ترین نکات قبل از مراسم خواستگاری/نکات خواستگاری مخصوص خانواده پسر و دختر

به گزارش خبرگزاری موج، خواستگاری از مهم‌ترین روزهای زندگی عروس و داماد است، در این روز اولین برخورد بین خانواده ها نیز اتفاق می افتد بنابراین رعایت برخی نکات در خواستگاری بسیار اهمیت دارد و نشان از شخصیت و شعور خانواده ها است. خانواده دو طرف در این روز بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز باید نکاتی را که در ادامه آورده ایم، رعایت نمایند تا این مراسم مهم به خوبی برگزار شود.

روز خواستگاری را تعیین کنید

بعد از کسب شناخت وانتخاب فرد مورد نظر و... خانواده آقا داماد باید تماس تلفنی گرفته و از خانواده عروس خانم بخواهند روز خواستگاری را تعیین نمایند. خانواده داماد نباید هیچگاه سرزده به خواستگاری بروند و مادر داماد طی تماس تلفنی باید درخواست خود را مودبانه و رسمی بیان کند و از بیان سوالات خصوصی بپرهیزد.

 

گل و شیرینی تهیه کنید

خانواده داماد بهتر است قبل از ورود به خانه عروس گل و شیرینی یا حداقل یا گل یا شیرینی تهیه کنند و گل را از قبل سفارش دهند تا دچار تاخیر در رسیدن به خانه دختر خانم نشوند.

 

به استقبال خانواده داماد بروید

هنگامی که خانواده پسر به خواستگاری خانواده دختر می آیند خانواده دختر باید به استقبال آن ها بروند و آن ها را به داخل خانه راهنمایی کنند و آن ها را در بالای مجلس بنشانند و سپس به تعارفات معمول بپردازند.

 

به موقع در خواستگاری حاضر شوید

خانواده دو طرف باید در جلسه خواستگاری حضور داشته باشند، همانطور که خانواده داماد باید سر ساعت مقرر تشریف ببرند و حتما روز و ساعت تعیین شده توسط خانواده عروس را به خاطر داشته باشند و زودتر و دیرتر به منزل آنها نروید، اعضای خانواده عروس نیز باید در خانه حضور داشته و مثلا پدر عروس یک ربع بعد از مهمانان نرسد.

 

مراسم خواستگاری را شلوغ نکنید

در هنگام خواستگاری بهتر است اعضای اصلی خانواده حضور داشته باشند و حضور اقوام در جلسه اول خواستگاری الزامی نیست. خلوت بودن مراسم خواستگاری باعث می شود خانواده ها از یکدیگر بیشتر اطلاعات به دست آورند.

 

در خواستگاری لباس مناسب بپوشید

دختر و پسر در مراسم خواستگاری باید تمیز، مرتب و آراسته به نظر برسند پس به ظاهر خود اهمیت داده لباس تمیز و مرتب بپوشید، لباس هایتان اتوکشیده باشد و از پوشیدن لباس های غیر رسمی مثل تیشرت و... خودداری کنید. خانواده ها نیز باید به پوشش خود توجه کنند.

در رفتار و صحبت کردن دقت کنید

در جلسه خواستگاری با یکدیگر با احترام و صمیمانه سخن بگویید، لحن تند، طلبکارانه و کنایه آمیز نداشته باشید، بزرگنمایی نکنید و با نگاه از بالا به پایین حرف هایتان را ادامه ندهید، از جملات امری استفاده نکنید، از ایما و اشاره خودداری کنید و در صحبت کردن دقت کنید و مسائل خیلی خصوصی و... را نپرسید. یکی از اعضای خانواده پسر که بزرگتر و با تجربه تر است باید صحبت های اصلی خواستگاری را مطرح کند.

 

هنگام پذیرایی دقت کنید

خانواده دختر باید قبل از حضور خانواده داماد وسایل پذیرایی را آماده و خانه را مرتب کنند. دختر خانم در مراسم خواستگاری باید پذیرایی را از بزرگترها شروع کند. معمولا در خواستگاری میوه و شیرینی و نوشیدنی مرتبط با فصل در پذیرایی استفاده می شوند.

از نتیجه خواستگاری خبر بگیرید

در پایان جلسه خواستگاری درباره نتیجه جلسه و تمایل خانواده عروس به برگزاری جلسه دوم خواستگاری صحبت کنید و بعد از چند روز تماس گرفته و از نظر خانواده عروس مطلع شوید، اگر خانواده دختر خانم مایل به ادامه خواستگاری هستند می توانید آنها را به منزل خودتان دعوت کنید زیرا برخی خانواده ها مایل به بازدید پس دادن در منزل داماد هستند.

 

خانواده پسر را در خواستگاری بدرقه کنید

خانواده دختر باید هنگام خداحافظی خواستگاران آن ها را تا آستانۀ در ورودی، بدرقه کنند ، این کار نشان دهنده شخصیت و احترام شما به آنهاست. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه