English

تشخیص جنسیت جنین؛

تشخیص جنسیت جنین به شیوه مادربزرگ ها

تعیین جنسیت جنین از پر هیجان ترین لحظات والدین در طی مدت بارداری به شمار می آید . امروزه برای تشخیص جنسیت جنین، سونوگرافی دقت بالایی دارد اما باز هم به روش های قدیمی زیر می توان در هفته های اول بارداری جنسیت جنین را تشخیص داد.

تشخیص جنسیت جنین به شیوه مادربزرگ ها

​به گزارش خبرگزاری موج، خانم های باردار از همان ابتدای بارداری دوست دارند که جنسیت جنین خود را تشخیص داده و بدانند که جنینشان دختر است یا پسر، اما متخصصین سونوگرافی زمان هجده تا بیست هفتگی را بهترین زمان برای انجام سونوگرافی می دانند و به والدین توصیه می کنند که برای تعیین جنسیت جنین خود اقدام نمایند. اگر می خواهید در هفته های اول بارداری جنسیت جنین خود را تشخیص دهید، با ادامه مطلب همراه شوید.

با فشار خون مادر جنسیت جنین را تشخیص دهید

شما می‌توانید جنسیت نوزاد خود را  بر اساس فشار خون مادر تعیین کنید.  فشار خون بالا نشان می‌دهد که کودک‌تان پسر خواهد بود، در حالی که فشار خون پایین نشان می‌دهد که فرزندتان دختر است.

 

حالت تهوع صبحگاهی را بسنجید

اگر کودک شما دختر باشد، مقدار استروژن در بدن‌تان افزایش می‌یابد و اغلب می‌تواند منجر به بروز حالت تهوع شود پس اگر شما صبح‌ها حالت تهوع بدی داشته باشید، فرزندتان دختر است.

 

 سابقه‌ی خانوادگی را در نظر بگیرید

سابقه خانوادگی به شما می گوید که پسردار می شوید یا دختر دار پس با توجه به سابقه‌ی خانوادگی شریک زندگی‌تان و بررسی تعداد بچه های پسر یا دختر پدر یا پدربزرگ همسرتان می‌توان فهمید که فرزندتان پسر است یا دختر.

 

به ضربان قلب گوش دهید

زمانی که ضربان قلب جنین را می شنوید، به ریتم آن دقت کنید اگر ضربان قلب جنین تند باشد، جنین دختر است و اگر ضربان قلب‌اش آهسته باشد،‌ پسر است.

 

به شکل شکم نگاه کنید

یکی از روش های تشخیص قدیمی جنسیت جنین، بررسی شکل شکم است. مادربزرگ ها می گویند، اگر شکم‌تان کاملا تیز و پایین است، شما پسردار می شوید و اگر شکم‌تان بیشتر پهن و در قسمت‌ پهلوها باشد، ‌بچه دختر است.

 

از جوش شیرین کمک بگیرید

برای تشخیص جنسیت جنین قبل از سونوگرافی و به شیوه مادربزرگ ها، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل یک لیوان یکبار مصرف ریخته و مقداری از ادرار خود را روی آن بریزید.  پس ازگذشت چند دقیقه و ترکیب ادرار و جوش شیرین اگر بر روی آن حباب ایجاد شد فرزند پسر و در صورتی که هیچ گونه واکنشی دیده نشد و جوش شیرین ته‌نشین شد فرزند دختر است.

 

با جدول چینی جنسیت جنین را تشخیص دهید

این جدول در واقع یک تقویم است که جنس نوزاد شما را بر اساس سن مادر و ماه صورت گرفتن لقاح تعیین می‌کند. نمودار چینی ادعا می‌کند که جنسیت کودک را بر اساس سن قمری مادر در زمان صورت پذیرفتن لقاح  و ماه صورت گرفتن لقاح تشخیص می‌دهد.

 

به شکل جنین توجه کنید

شما می‌توانید جنسیت نوزاد را در اولین سونوگرافی متوجه شوید، همه‌ی بچه‌ها یک برآمدگی بین پاهای‌شان دارند، اگر برآمدگی رو به پایین باشد بچه دختر و در صورتی که در زاویه‌ی ۳۰ درجه یا بالاتر رو به بالا باشد، بچه پسر است.

شکل سر جنین را بررسی کنید

به سونوگرافی تان نگاه کنید و به سر جنین توجه نمایید، شکل جمجمه پسرها مربعی و بزرگ تر از دخترها می باشد. لبه‌ی تمپورال که در امتداد قسمت بیرونی بالای جمجمه قرار دارد، در پسرها نسبت به دخترها پهن‌تر است.

 

 تست پاندول را امتحان کنید

برای تعیین جنسیت جنین، یک سوزن یا حلقه‌ی ازدواج‌تان را به یک نخ ببندید و آن را روی شکم‌تان نگه دارید. اگر پاندول روی شکم‌تان جلو و عقب برود و یک حرکت خطی داشته باشد، فرزندتان پسر است و اگر پاندول حرکت گرد داشته باشد،‌ فرزندتان دختر است.

 

میل به شیرینی و ترشی را بسنجید

تمایل غذاییتان نیز به تشخیص جنسیت جنین کمک می کند، اگر میل به شیرینی‌جات دارید، فرزندتان دختر است و اگر ترشیجات بخواهید، فرزندتان پسر است.

 

به  خطوط تیره روی شکم‌تان توجه کنید

بر اساس گفته قدیمی ها اگر خط تیره‌ی عمودی روی شکم‌تان تا ناف‌تان ادامه دارد، دختر دار می شوید اما اگر خط از ناف شما عبور کند، معلوم می‌شود که باید منتظر ورود یک پسربچه باشید.

 

 مخلوط درانو را آزمایش کنید

تقریبا دو قاشق غذاخوری درانو (یک ماده تمیز کننده و باز کننده لوله است)را در روی یک شیشه ادرار صبحگاهی بریزید ،منتظر واکنش شیمیایی و پر دودش بمانید اگر مخلوط قهوه ای شود، پسر است اما اگر مخلوط تغییری نکند، دختر است.

 

با کلم قرمز تعیین جنسیت کنید

کلم قرمز را خرد کنید ؛ تکه هایش را در یک کاسه قرار دهید. آب جوش را در کاسه حاوی تکه های کلم قرمز ریخته، به طوری که آب تمام مواد را پوشش دهد و اجازه دهید برای 10 دقیقه بماند. آب را به یک شیشه شفاف منتقل کنید سپس کمی ادرار به آن اضافه کنید. اگر به رنگ بنفش تغییر کند یک پسر خواهید داشت اگر به رنگ صورتی تغییر کند، شما یک دختر خواهید داشت!

 

مدل قرار گرفتن دست تان را نگاه کنید

مدل قرار گرفتن دست‌تان هنگامی که آن را به پهلوی‌تان می‌گیرید، برای تشخیص جنسیت کمک می کند. اگر جنین پسر باشد، روی دست‌ها کمی به داخل است و اگر جنین دختر باشد، دست‌تان به شکل منحنی در کنار شکم‌تان قرار می‌گیرد.

همچنین دست‌های خشک به این معنا است که پسر باردارید و دست‌های نرم یعنی فرزندتان دختر است.

یک روش دیگر می گوید که اگر کسی بخواهد دست‌تان را بگیرد و شما دست‌تان را طوری به او بدهید که کف آن‌ها رو به پایین باشد، فرزندتان پسر است. اگر کف دست رو به بالا باشد،‌ فرزندتان دختر است.

پوست و ظاهر خود را بررسی کنید

مادربزرگ ها می گویند مادری که جنینش دختر است پوست کدر و پر آکنه پیدا می کند و مادر پسر زیبا تر شده و موهایش براق می شود.

 

از روی برداشتن یک کلید جنسیت جنین را تشخیص دهید

اگر کلید را با قسمت بالای آن که گرد است بردارید فرزندتان پسر است. اگر آن را از قسمت باریک‌اش بردارید، دختر باردارید. اگر کلید را از جایی در وسط آن بگیرید، دوقلو باردارید!برای انجام این روش لازم است که کسی حواس‌اش به شما باشد و ببیند که کلید را چگونه در دست می‌گیرید.

 

از روی تقویم مایاها تشخیص جنسیت دهید

نمودار مایا که شامل سن مادر در هنگام روی دادن لقاح و ماه تولد نوزاد است، بسیار شبیه به همان نمودار چینی می باشد . برای تعیین جنسیت جنین باید سن مادر را در زمان لقاح و عدد ماهی که در آن لقاح رخ داده را بدانید. اگر هر دو عدد فرد هستند یا هر دو زوج هستند،‌ بر اساس نظریه‌ی مایاها بچه دختر است. اگر یک عدد فرد است و دیگری زوج،‌ جنین پسر است.

 

به سایز سینه توجه کنید

در این روش مادر باردار باید به سایز سینه توجه کند، اگر سینه‌ی راست شما بزرگ‌تر باشد، فرزندتان پسر است و اگر سینه‌ی چپ شما بزرگ‌تر از سینه‌ی راست باشد، به این معنی است که فرزندتان دختر است. همچنین اگر متوجه شدید که نوک پستان‌تان خیلی تیره و تقریبا قهوه‌ای شده‌است، معلوم می‌شود که باید منتظر ورود یک پسربچه باشید.

 

 شکل صورت را بررسی کنید

مطابق با روایت‌های قدیمی اگر صورت شما گردتر و پرتر باشد و بینی تان بزرگ شود، باید منتظر یک دختر باشید.

 

به تغییر خلق و خو دقت کنید

مادر جنین دختر بارداری سخت تری را گذرانده و بیشتر از تغییرات شدید خلق و خوی رنج می‌برد.

 

خوابیدنتان نیز جنسیت جنین را تعیین می کند

بر اساس گفته مادر بزرگ ها اگر روی پهلوی راست بخوابید، بچه دختر است اما اگر شما روی پهلوی چپ بخوابید، بچه پسر است.

 

خواب های شما جنسیت جنین را لو می دهد

بر اساس روایت‌های قدیمی اگر در رویاهای‌تان یک پسر را می‌بینید، احتمالا باید منتظر یک دختر باشید و اگر در سرتان رویای یک دختربچه دارید، احتمالا فرزندتان پسر است!

 از روی بوی سیر جنسیت جنین را تشخیص دهید

یک حبه سیر بخورید، اگر از دهان‌تان بوی سیر به مشام نرسید، حتما یک دختر دارید و اگر دهان‌تان بوی سیر گرفت، فرزندتان پسر است.

 

 رابطه جنسی جنسیت جنین را تشخیص می دهد

اگر شریک زندگی‌تان رابطه را شروع می‌کند، احتمالا فرزندتان پسر است اما اگر شما آغاز کننده هستید، احتمالا باید منتظر ورود یک دختربچه باشید.

 

نکته مهم : روش های بالا دقت بسیار بالایی در تشخیص جنسیت جنین ندارد و بیشتر جنبه سرگرمی داشته و  برای اینکه از جنسیت جنین تان با خبر شوید، بهتر است سونوگرافی انجام دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه