English

تمیز کردن کتانی سفید؛

روش های تضمین شده برای تمیز کردن کفش های سفید/ جلوگیری از زرد شدن کتونی سفید بعد از شست

کثیف شدن و تغییر رنگ کفش و کتانی سفید برای هیچ کس خوشایند نیست، اگر کفش و کتانی سفید شما هم تغییر رنگ داده و کثیف شده با روش های زیر آنها را مانند روز اولشان تمیز کنید.

روش های تضمین شده برای تمیز کردن کفش های سفید/ جلوگیری از زرد شدن کتونی سفید بعد از شست
به گزارش خبرگزاری موج

،  کتانی سفید از جمله کفش هایی می باشد که بسیاری از افراد در جاکفشی خود دارند و به راحتی می توانند آن را با لباس های مختلف ست کرده و برای خود استایل ویژه ای بسازند. تغییر رنگ کتونی و کفش سفید خوشایند نیست،بنابراین در ادامه مطلب به شما روش های تمیزکردن کتونی یا کفش سفید را آموزش می دهیم.

تمیزکردن کتونی سفید با سرکه

برای تمیز کردن کتونی سفید، یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی‌های پارچه‌ای سفید را با آن بشویید و لکه‌های کوچک سطحی را از بین ببرید.

 

تمیزکردن کتونی سفید با شامپو

برای تمیز کردن کتونی سفید، از شامپو نیز می توانید استفاده نمایید.برای شستشو کفش سفید از یک شامپوی ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه استفاده کنید و به آرامی لکه را از بین ببرید.

 

تمیزکردن کتونی سفید با خمیردندان

برای تمیز کردن کتونی سفید، خمیردندان غیرژلی سفید را با یک مسواک با حرکات دایره‌وار روی لکه‌های کفش بمالید. بعد از گذشت 10 دقیقه، به‌کمک یک حوله مرطوب، سطح کفش را پاک کنید و در صورت نیاز این کار را چند بار دیگر تکرار کنید.

تمیزکردن کتونی سفید با مایع سفید کننده

برای تمیز کردن کتونی سفید، از مایع سفید کننده با توجه به جنس کتونی نیز می توانید استفاده نمایید. برای تمیز کردن کتانی‌های سفید با سفیدکننده، در فضای باز مقدار کمی سفیدکننده را با حداقل پنج‌برابر آب مخلوط کنید. مسواک خود را به محلول رقیق‌شده آغشته کنید و، به‌کمک مسواک، روی کفش را با ملایمت تمیز کنید. بعد از اتمام کار، کفش‌ها را آب‌کشی کنید و اجازه دهید کفش‌ها به‌مدت چند ساعت در هوای آزاد بمانند و خشک شوند.

 

تمیزکردن کتونی سفید با جوش شیرین

برای تمیز کردن کفش‌های سفید، یک قاشق سوپ‌خوری آب گرم، یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید و یک قاشق سوپ‌خوری جوش‌شیرین را باهم ترکیب کنید تا مخلوطی خمیرمانند به دست آید. با کمک مسواکی کهنه، این مخلوط را دایره وار روی سطح کفش بمالید. سپس کتونی را بشویید و اجازه دهید خشک گردد.

 

تمیزکردن کتونی سفید با پودر بچه

برای تمیز کردن کتونی سفید پودر بچه نیز یک راه حل مفید است، یک برس کفش بردارید و تمام خاک و آلودگی را از سطح کفش پا کنید ، سپس در یک کاسه کمی از پودر بچه را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیرِ غلیظی تشکیل شود، خمیر غلیظ را با یک مسواک بر روی کتونی بمالید ، اجازه دهید چند ثانیه خمیر روی کتانی ها باقی بماند، سپس باقی مانده خمیر را پاک کنید و کتونی را تمیز بشویید.

 

تمیزکردن کتونی سفید با ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن کتونی سفید می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید،اینگونه که کفش خود را در کیسه مثلا یک رو بالشتی قرار دهید و آن را گره بزنید و درون ماشین لباسشویی بیاندازید. هیچ چیز دیگری را در ماشین لباسشویی قرار ندهید و مواد شوینده بریزید ، شما نباید از آب گرم برای تمیز کردن کتونی سفید در ماشین لباسشویی استفاده کنید. بعد از مرحله شستشو و خشک کردن، کیسه را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و کفش ها را در هوای ازاد خشک کنید.

جلوگیری از زرد شدن کتونی سفید بعد از شستن

برای جلوگیری از زرد شدن کتونی سفید بعد از شستن :

  1. کتونی را خوب آب بکشید تا هیچ شوینده ای درون آن باقی نماند.
  2. کفش‌های سفیدتان زیر نور خورشید خشک نکنید زیرا اشعه‌های UV نور خورشید باعث تغییر رنگ ناخواسته در کفش می شوند.
  3. داخل کفش‌ها را از دستمال کاغذی حوله‌ای پر کنید. دستمال کاغذی حوله‌ای رطوبت را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود کفش خیلی زود خشک شود و بر اثر دیر خشک شدن بدرنگ نشود.

 

نکات مهم :

  • قبل از شستشوی کفش سفید با یک فرچه یا دستمال خشک، گردوخاک آن را پاک کنید.
  • هنگام شستشوی کفش به جنس آن توجه کنید.
  • برای تمیز کردن بند کتونی ها آنها را جدا کرده و جداگانه درون آب و صابون قرار دهید.
  • روی خط و خش روی کتونی لاک سفید بزنید.
  • برای تمیز کردن لژ کتونی سفید از خمیردندان و مسواک استفاده نمایید.
  • هیچ گاه کتونی سفید را با آب داغ آبکشی نکنید.
  • برای خشک کردن کفش آن را مقابل نورخورشید قرار ندهید.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه