English

حضور دادگر در یادبود پهلوان سلیمانی

این یادبود به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) همچون سالهای گذشته در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان در زورخانه پهلوان پور تهران برگزار گردید.

حضور دادگر در یادبود پهلوان سلیمانی

به گزارش خبرگزاری موج، علی دادگر(سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)، علی اسدی(رییس هیئت استان تهران)، ابوالفضل قنبری(مسوول امور استانهای فدراسیون)، مصطفی محمدی(مشاور و مدیر روابط عمومی فدراسیون)، قائم مقام شهردار منطقه ۱۱ تهران، اعضای هیئت مدیره تیم علی بن موسی الرضا(ع)، پیشکسوتان، قهرمانان، پهلوانان و عموم مردم در این مراسم حضور داشتند.بر همین اساس اعضای تیم علی بن موسی الرضا(ع) که سالها پیش توسط زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی تشکیل و تا به حال به فعالیت خود ادامه داده است با لباس های منقش به تمثال آن پهلوان نامی در گود این زورخانه حاضر و با اجرای آیین های زورخانه ای نام و یاد آن پهلوان را گرامی داشتند.

علیرضا سلیمانی تنها کشتی‌گیر ایرانی است که قهرمانی جهان در دسته فوق سنگین را به دست آورده و اولین قهرمان جهان کشتی ایران پس از انقلاب اسلامی است که قهرمانی او در سال ۱۹۸۹ در مارتینی سوئیس به دست آمد. وی علاوه بر مدال طلای جهانی، برنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول شد و ۵ بار هم عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد. سلیمانی ۶ بار هم عنوان پهلوان ایران را کسب نمود تا در این زمینه هم رکورددار ایران باشد. او بهمن سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد و صبح روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳در سن ۵۹ سالگی به دلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه