English

نمایندگان ایران در دور نخست پیروز شدند

نمایندگان شطرنج ایران نخستین دور از رقابت های المپیاد جهانی شطرنج در کشور آذربایجان را با پیروزی قاطع ۴ بر صفر مقابل حریفان خود به پایان رساندند.

نمایندگان ایران در دور نخست پیروز شدند
به گزارش خبرگزاری موج، چهل و دومین دوره رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج باکو از روز گذشته(جمعه) و با حضور نزدیک به ۳ هزار بازیکن(۱۸۱ تیم در بخش آزاد و ۱۴۲ تیم در بخش بانوان) آغاز شده و تا ۲۳ شهریور ادامه دارد.

تیم ملی شطرنج ایران در دوبخش زنان و مردان به باکو اعزام شده اند که «سارا سادات خادم الشریعه» با درجه بین المللی(۲۴۲۳)، «آتوسا پورکاشیان»(۲۳۳۵)، «میترا حجازی پور»(۲۳۲۷)، «غزل حکیمی فرد»(۲۲۹۸)، و «هما علوی»(۱۹۹۷) با هدایت کوالف در این رقابت ها حضور دارند. در بخش مردان پرهام مقصودلو با درجه بین المللی(۲۵۷۶)، احسان قائم مقامی(۲۵۷۰)، شاهین لرپری زنگنه(۲۴۷۸)، علیرضا فیروزجا(۲۴۶۴) و آرین غلامی(۲۴۶۱) با سرمربیگری «ایوان سوکولوف» به المپیاد اعزام شدند. بر این اساس تیم ملی شطرنج مردان ایران در نخستین دور با ترکیب قائم مقامی، مقصودلو، لرپری زنگنه و فیروزجا برابر تیم بوتسوانا به پیروزی ۴ بر صفر رسید. در بخش بانوان پورکاشیان، حجازی پور، حکیمی فرد و علوی هم با نتیجه قاطع ۴ بر صفر گواتمالا را شکست دادند. در دور دوم این رقابت ها که امروز - شنبه برگزار می شود تیم مردان به مصاف گرجستان می رود و بانوان برابر سنگاپور صف آرایی می کنند. همچنین تیم برنده در بخش آزاد کاپ همیلتن - راسل و تیم برنده بخش بانوان کاپ ورامنچیک را دریافت خواهند کرد. دوره قبل رقابت های المپیاد جهانی شطرنج هم در شهر ترامسوی نروژ با قهرمانی چین در بخش آزاد مردان و قهرمانی روسیه در بخش بانوان به پایان رسید. تیم ملی شطرنج مردان ایران در چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی شطرنج در جایگاه چهل و هشتم و زنان درمکان بیستم قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه