English

تشکیل ستاد مهندسی فرهنگی جلوی بسیاری از ولنگاری‌های موجود را خواهد گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اشکال اصلی مسأله ولنگاری فرهنگی در باور مدیران و مسوولان فرهنگی و عدم اجرایی کردن قوانین فرهنگی است.

تشکیل ستاد مهندسی فرهنگی جلوی بسیاری از ولنگاری‌های موجود را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در مورد ولنگاری فرهنگی اظهار داشت: ولنگاری چند بعد دارد، بعد اول شامل نابسامانی در مدیریت فرهنگی کشور است یعنی هر دستگاهی خود را متولی مسائل فرهنگی می داند و بر اساس تشخیص و ماموریت اساس نامه خود عمل می کند و در حقیقت جزایر متفرقی هستند، گرچه تلاش های آن ها هم مثبت است و نفی نمی شود ولی این نابسامانی موجب ولنگاری خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحثقانون مشکلی نداریم، گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون است و در کنار آن مجلس هم قانون می گذارد و قوانین متراکمی برای مسایل فرهنگی داریم اما اشکال اصلی در باور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی کردن قوانین فرهنگی است.

وی افزود: مصداق این امر قانون عفاف و حجاب است که به ۲۶ دستگاه کشور ابلاغ و برای هر دستگاهی از ۱۵ ماموریت تا ۳۱ ماموریت هم مشخص شده است و هر چقدر نقش نظارت ضعیف شود قانون اجرا نخواهد شد مشکل ما مجریان فرهنگ است که باید این باور را نسبت به مسائل اجرایی داشته باشند.

حجت الاسلام سالک از هجمه بسیار سنگین فضای مجازی به عنوان بعد دیگر ولنگاری فرهنگی نام برد و اظهار داشت: این هجمه موجب گسترش نوعی فساد در ابعاد مختلف در بین نسل جوان شده است و ما شاهد آثار اهداف استکبار و صهیونیسم هم در مسایل اعتقادی و هم در مسایل فکری، سیاسی، اجتماعی و غیره در فضای مجازی هستیم.

وی سپس به نقش دستگاه های مربوطه در فضای مجازی پرداخت و تشریح کرد: از ۳۴۸ ماهواره سراسری در دنیا ۱۱۷ ماهواره با هزاران شبکه آن در ایران قابل دریافت و رویت است و این میزان هجمه سنگین، جامعه را به ولنگاری هدایت می کند، بنابراین وزارت ارتباطات و اطلاعات، دستگاه های امنیتی و انتظامی و کسانی که در شورای عالی فضای مجازی هستند باید جلوی این ولنگاری فضای مجازی را بگیرند و آن را کنترل کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ریشه اشاره به ولنگاری فرهنگی را در قرآن خواند و افزود: خداوند در قرآن مجید در سوره حشر می فرماید که وقتی خدا را فراموش کردی به خود فراموشی می رسید و خدا فراموشی ریشه ولنگاری است و فرد روی امواجی که دشمن و شیطان پایه گذار آن است، حرکت می کنند و لذا ما باید بحثایمان و عمیق کردن آن در جامعه را فرهنگ اصلی قرار دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی به اهمیت نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در هدایت وجلوگیری از ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب کردند که باور کنید شما قرارگاه فرهنگی کشور هستید اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی است باید تلاش کند که وضعیت فرهنگی کشور در ابعاد مختلف حل و فصل می شود.

وی مطرح کرد: قرارگاه فرهنگی نباید فقط روی کاغذ و در مصوباب باقی بماند، الان مهندسی فرهنگی قانون است و ستاد اجرایی آن هم تصویب شده است و باید کار آن شروع شود اگر مهندسی فرهنگی تحقق پیدا کند جلوی بسیاری از این ولنگاری ها را در دستگاه های اجرایی گرفته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر