English

سیاست و راهبرد اجرایی سازمان بنادر در سال جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد این سازمان در سه حوزه مباحث راهبردی، تخلیه‌وبارگیری، جذب سرمایه‌گذاری منابع انسانی و توسعه ظرفیت‌های زیربنایی را قابل قبول دانست و تاکیدکرد: سیاست و راهبرد اجرایی سازمان بنادر در سال جدید، علاوه توسعه فیزیکی و عمرانی، مبتنی بر مدرن‌ کردن تجهیزات و فرایندها و سیستم‌ها برای بهره‌وری حداکثری از امکانات و ظرفیت‌هاست.

سیاست و راهبرد اجرایی سازمان بنادر در سال جدید

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر صفایی در نخستین نشست شورای مدیران و معاونان این سازمان در سال جدید، در تشریح سیاست‌ها و راهبردهای سال ۱۴۰۲، با تاکید بر راهبرد جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و سیاست توسعه ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی و امنیت دریانوردی، اعلام کرد: علاوه بر ارتقای ترانزیت که جزو اولویت‌های جدی سازمان بنادر در سال جاری خواهد بود، راهبردهای اقتصاد دریامحور، توسعه مسافری و گردشگری دریایی با دولت های صاحب پرچم، ساحل و بندر از دیگر برنامه های جدی سازمان بنادر در سال جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه ناوگان تجاری و مدرن سازی تجهیزات دریایی و بندری به عنوان اولویت های سازمان بنادر در سال جاری،  با تاکید بر برنامه‌ریزی جدی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: مدیران بنادر باید از تمام ظرفیت‌های خود جهت رفع مشکلات و چالش‌های جذب سرمایه‌گذار بندری به کارگیرند.
مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه منظورش از ترانزیت به معنای عام آن نیست، تاکید کرد: در موضوع ترانزیت، مدیران باید در جست‌وجوی کالا و صادرکننده باشند و منتظر اقتضائات خاص نباشند.
صفایی با بیان اینکه دیپلماسی دریایی و بین‌المللی با همین شدت و جدیت پیگیری می‌شود، گفت: در نشست‌های بین‌المللی، هدف باید اجرای پروژه و به سامان رساندن یک اقدام عملی باشد، نه اینکه مذاکره کنیم برای مذاکره‌. 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای قریب به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در بخش های حمل و نقل دریایی( زیربنایی و روبنایی) در دولت سیزدهم و اعلام افزایش پروژه‌های عمرانی در سال جدید، تاکید کرد: آنچه برای توسعه عمرانی و اجرای پروژه‌های زیرساختی نیاز داریم، سرعت عمل بسیار زیاد است.
صفایی با تاکید بر اینکه مدیران بنادر نباید اجازه بدهند که هیچ پروژه عمرانی دچار تاخیر شود، اظهار داشت: یکی از رویکردهای سازمان بنادر در سال جدید، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در راستای مهار تورم و رشد تولید خدمات است.
مدیرعامل سازمان بنادر همچنین بر توجه بیش از پیش به نظرات کارشناسی، رشد جوانان باتجربه و رعایت ضوابط بودجه‌ای تاکید کرد و اصلاح و رفع مشکلات ساختاری را یکی از برنامه‌های جدی سازمان بنادر در سال جاری برشمرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر